در مصاحبه اختصاصی با تئاترفستیوال؛

جلال حسنوند : مردم از نظر اقتصادی دارند فلج می‌شوند


نمایش خیابانی یک کروموزوم بیشتر به نویسندگی مشترک سامان شکیبا و جلال حسنوند و کارگردانی جلال حسنوند از تهران در چهلمین دوره جشنواره تئاتر فجر اچرا شده است . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با کارگردان این اثر انجام داده است که می توانید در ادامه بخوانید :

آمنه ملاحاجی – تئاتر فستیوال : جلال حسنوند کارگردان نمایش “یک کروموزوم بیشتر” درباره سوژه نمایش خود به خبرنگار تئاتر فستیوال گفت : نمایش “یک کروموزوم بیشتر” راجع به معلولینی است که یک کروموزوم بیشتر دارند . در این نمایش ، یک پسر سندرومی که از بدو تولد از طرف خانواده و جامعه طرد می شود و وقتی وارد یک جامعه دیگر می‌شود با آدم های نامهربان دیگری رو برو می‌شود . به همین خاطر به دنبال خدا می‌گردد . هر کاری می‌کند تا خدا را پیدا کند و از مردم گلایه کند و بگوید که مردم با او چه کار کرده اند . این موضوع کلی داستان نمایش ما است .

حسنوند درباره وضعیتی که در تئاتر بعد از شیوع ویروس کرونا پیش آمده گفت : قطعا بزرگترین مشکلی که نه فقط در بین اهالی هنر بلکه همه مردم به وجود آورده این است که از نظر اقتصادی واقعا مردم دارند فلج می‌شوند . به غیر از این موضوع من برای آماده کردن این نمایش ، با این که در کل نه بازیگر دارد ، نزدیک به چهل نفر بازیگر عوض کرده ام . چون کرونا گرفته اند و مجبور شده ام آنها را کنار بگذارم و بازیگر جدیدی بیاورم .

حسنوند که سومین سال پیاپی به عنوان کارگردان در جشنواره تئاتر فجرحضور دارد ، درباره کیفیت برنامه ریزی در این دوره از جشنواره توضیح داد: در این دوره کمی با برنامه ریزی ها مشکل دارم . من میتوانستم مثل گروه های دیگر یک اجرای عموم بروم و اجرای دوم نمایشم داوری شود اما متاسفانه نمی‌دانم آیا آقای حاجیان که مسئول بستن جدول بود با من لج کرده اند؟! نمی دانم چرا با من مشکل داشتند! همان اجرای اول نمایش را داوری کردند و ما مجبور شدیم مستقیما بعد از تمرین برای اجرا برویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *