حاشیه های روز چهارم بیست و ششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

چمدانی که حاشیه ساز شد


هرچه به روزهای پایانی جشنواره نزدیک تر می شویم ، استقبال از آثار بیشتر می شود اما در بین نمایش هایی که در روز چهارم جشنواره از آن ها استقبال شد ، آثاری هم بودند که برخلاف استقبال اولیه در نهایت باعث خستگی مخاطب و خروج آن ها از سالن شدند . روزچهارم حاشیه های دیگری هم به همراه داشت که در ادامه به آن ها اشاره شده است :

تئاتر فستیوال

  • در نمایش “دو عروسک” به کارگردانی الکساندرچرچیچ از اسپانیا که در سالن اصلی مجتمع فرهنگی و سینمایی شهید آوینی اجرا شد ، بعضی از کلمات نمایش به زبان فارسی گفته می شد و برای تماشاگران بسیار جالب بود .
    جالب این است که در نمایش “کروکودیل” به کارگردانی دانیل گل از ایتالیا که روز سوم جشنواره در مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی‌سینا اجرا شد هم  دیالوگ ها به زبان فارسی ترجمه شده بود و بازیگران طی ۴۸ ساعت آن را حفظ کردند و با تسلط قابل قبول روی صحنه آوردند .

این گروه اسپانیایی موقع آمدن به ایران ، چمدان هایشان را در فرودگاه ترکیه گم کردند که وسایل صحنه هم داخل آن چمدان ها بود و وقتی وارد جشنواره شدند ، وسایل اجرا نداشتند که با همکاری عوامل جشنواره در عرض یک ساعت مشکل شان برطرف و وسایلی که می خواستند فراهم شد .

در نوبت صبح نمایش “دو عروسک”  که برای مدارس اجرا شد ، با حضور دانش آموزان شور وهیجان خاصی به جشنواره و نمایش داده شد که این حس به بازیگران نمایش هم منتقل شد .

  • نمایش “نیمارا” پابلو دوران از ایتالیا که در تالار فجر مجتمع شهید آوینی به روی صحنه رفت ، در ابتدا  با استقبال زیادی روبرو شد حتی عده ای روی پله ها نشستند ، ولی چون نمایش به شدت خسته کننده بود بعد از مدتی تقریبا نصف تماشاگران از سالن خارج شدند و یکی از داوران بین الملل هم تا انتهای نمایش خواب بود .
  • نمایش “مرد نون زنجبیلی” به کارگردانی ندا بداغی از بندر دیر با ۴٠ دقیقه تأخیر در سالن اصلی مجتمع بوعلی سینا به روی صحنه رفت . البته این تاخیر هنوز رکورد نمایش “شنل قرمزی” از ایتالیا که روز دوم جشنواره در سالن اصلی مجتمع بوعلی سینا اجرا شد و ۸۰ دقیقه تاخیر داشت را نزده است !!!

هنگام شروع نمایش “مرد نون زنجبیلی” یکی از بازیگران باید نمایش را با صدای بلند و جیغ آغاز می کرد که این کار او باعث ترسیدن و گریه یکی از کودکان شد که مادر کودک مجبور شد او را به بیرون از سالن ببرد .

  • در نمایش “نقل مبارک و آقا” به کارگردانی پژمان شاهرودی از لرستان که در محوطه مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی سینا اجرا شد ، تمام بازیگران و گروه موسیقی نمایش بچه ها بودند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *