حاشیه هایی از دهمین روز تئاتر فجر


سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر مثل هر رخداد هنری و اجتماعی با حاشیه هایی همراه است ، حاشیه هایی که خواندن آنها هم برای مسئولین و هم برای مخاطبین و  رصد کنندگان فرهنگی و هنری خالی از لطف نیست .

حاشیه نگاری های اختصاصی خبرنگاران تئاتر فستیوال را هر روز دنبال کنید .

حاشیه های روز دهم

تئاتر فستیوال

– اجرای اول نمایش ” بچه های خاکستری ” به کارگردانی الهام چنانی با عدم استقبال مواجه شد ، به طوری که تعداد تماشاگران قابل شمارش بود و حتی ردیف میهمانان ویژه و خبرنگاران تالار هنر خالی بود .

 – مریم معترف ، قطب الدین صادقی ، مهدی تقی نیا و رضا آشفته به دیدن نمایش ” کتاب ها ” کاری از کشور لهستان نشستند .

– به دلیل تاخیر داوران بخش بین الملل جشنواره تئاتر فجر ، اجرای نمایش ” کتاب ها ” با ۲۰ دقیقه تاخیر همراه بود . این در حالی بود که تماشاگران همگی در سالن اصلی مستقر شده و در انتظار شروع نمایش بودند . علیرضا سعیدی ، یکی از مسئولین تئاتر شهر با عذرخواهی دلیل تاخیر بوجود در اجرا را چنین توضیح داد : این مشکل نه از تئاتر شهر است و نه گروه ! بلکه این گروه آماده اجرا هستند ، ولی داورها نرسیده اند !

– نمایش ” کتاب ها ” بر خلاف دیگر آثار بخش بین الملل جشنواره تئاتر فجر تا پایان اجرا دارای بالانویس بود و مشکلات شب پیش چنان که در حاشیه های روز نهم جشنواره فجر ذکر شده بود برطرف شد ولی متاسفانه به دلیل بازی بد بازیگران و ضعفی که در اجرا وجود داشت ، اکثر تماشاگران از کار ناراضی بودند . 

– نمایش ” سال آشوب ” کاری از کشور عراق نیز با تاخیر ۲۰ ذقیقه ای همراه بود ، جالب اینجاست که این نمایش در تماشاخانه سنگلج که هر شب جشنواره با نظم بسیار برگزار می شد ، اتفاق افتاد .

– دکتر علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید علی تدین صدوقی به تماشای نمایش ” سال آشوب ” نشستند .

– احسان ملکی کارگردان نمایش ” هزار شلاق ” بعد از اجرای نمایش به روی سن آمد و گفت : از همه پیشکسوتان تئاتر که در سالن نشسته اند متشکرم  و اجرای امشب را به ایرج رحمان پور تقدیم می کنم .

– فرزین محدث ، شهرام کرمی ، سیروس همتی و فرهاد تجویدی از نمایش ” مروارید ” به کارگردانی سروش طاهری دیدن کردند .

– پس از پایان اجرای نمایش ” مروارید ” یکی از بازیگران نمایش از اشکالاتی که در صدا و نحوه پخش آن وجود داشت عذرخواهی کرد ، که البته در این نمایش ایرادات چشم گیری مشاهده نشد و این عذرخواهی بیشتر مانند گلایه از مسئولین سالن حافظ بود .

– نمایش” پارازیت ” با استقبال زیادی مواجه شد به گونه ای که تماشاگران در دو ردیف بر روی زمین نشسته و کار را دیدند .

– فرزین محدث و رضا درمیشیان به تماشای نمایش ” پارازیت ” نشست .

– علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، قطب الدین صادقی ، کیهان ملکی ، کوروش نریمانی ، کوروش خزاعی و کوروش احمدی به دیدن نمایش ” خرمگس ” کاری از علی عابدی نشستند .

– نمایش ” خرمگس ” نیز با ۴۰ دقیقه تاخیر به روی صحنه رفت .

– نمایش ” سیه سول ” به کارگردانی حسن رضایی و محسن حلوایی در اجرای دوم خود نیز  ۴۰ دقیقه تاخیر داشت ، این در حالیست که اجرای اول این نمایش بدون تاخیر برگزار شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *