حاشیه های سومین روز از هفدهمین جشنواره تئاتر عروسکی

روز تاخیرها با یاد مودریچ ، راکیتیچ ، مانزوکیچ و …


در روز سوم هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی ، «پسر جنگل» رکورد استقبال مخاطبان را زد . نمایش های بین المللی هم با استقبال فراوانی رو به رو بودند . اما با جا ماندن دکور نمایش «واندالاواندا» از کرواسی در فرودگاه ، مخاطبان به دردسر افتادند . اتفاقات پرحاشیه سومین روز جشنواره تئاتر عروسکی را در ادامه بخوانید :

تئاتر فستیوال

 

  • هرچه در طول دو روز گذشته ، اجراهای جشنواره با نظم و برنامه ریزی خوب پیش می رفت ، در روز سوم با یک بی نظمی تمام عیار برای نمایش «واندالاواندا» از کشور کرواسی مواجه شدیم :

 

  • دکور نمایش «واندالاواندا» به کارگردانی مورانا دولنچ ، ساعات زیادی در فرودگاه ماند تا در نهایت به اجرای کار نرسد !!
  • جالب آن جاست که ۵ دقیقه از ساعت اجرای نمایش گذشته بود که در بین مخاطبین حاضر در سالن انتظار اعلام کردند ، دکور این نمایش ، تازه از فرودگاه رسیده است و سانس اول آن اجرا نخواهد شد و کسانی که بلیت خریداری کرده اند می توانند دو ساعت صبر کنند و با تماشاگران سانس بعدی به تماشای این نمایش بنشینند !!!
  • البته ما که نماندیم تا ببینیم بعد از این دو ساعت ، نمایش به موقع اجرا شد یا آن موقع هم تاخیر داشت ! ولی این سوال ذهنمان را مشغول کرد که حتی اگر این عدم هماهنگی در فرودگاه به وجود آمده باشد ، نمیشد از طریق پیامک همگانی سایت خرید بلیت ، به کسانی که بلیت خریداری کرده اند ، خبر داد که چنین مشکلی پیش آمده است !!؟ یا حداقل در صفحه ی اینستاگرام جشنواره یا کانال های اطلاع رسانی دیگری که وجود دارد ، به اطلاع عموم رسانده شود که مخاطبین مجبور نشوند برای دیدن یک نمایش ۳۵ دقیقه ای ، حداقل ۱۲۰ دقیقه منتظر بمانند !!؟
  • حتی به خاطر این تاخیر ، نه مسئولین تالار و نه عوامل اجرایی نمایش از مردم عذرخواهی نکردند .
  • در این میان ، غیر از خودمان و بقیه ، بیشتر دلمان برای مادری سوخت که به مسئول سالن گفت : ” برای خود و بچه ام بلیت خریده ام که این نمایش را ببینیم . چون او فردا قرار است برای بیماری که دارد ، تحت عمل جراحی قرار بگیرد . نه می تواند دو ساعت منتظر سانس بعدی باشد و نه اینکه می توانیم فردا برای دیدن این نمایش بیاییم .  “
  • در بین همه ی این اتفاقات اعصاب خردکن و حوصله سر بر پیش از شروع این نمایش ، اتفاق بامزه ای از چشمان خبرنگارمان دور نماند که گفتنش خالی از لطف نیست ؛ چند نفر از بچه ها که برای دیدن این نمایش آمده بودند ، وقتی متوجه شدند این نمایش قرار است از کشور کرواسی اجرا شود ، به یاد نایب قهرمانی فوتبال کشور کرواسی در جام جهانی فوتبال امسال افتادند و بازیکنان این تیم را نام میبردند : مودریچ ، راکیتیچ ، مانزوکیچ ، کواچیچ و … .

عکس عروسک نمایش «اگزویا» از هلند

  • همانطور که پیش بینی می کردیم ، با اجرای نمایش های بین المللی در جشنواره نمایش عروسکی ، سیل مخاطب به سمت سالن های تئاتری سرازیر شد .
  • استقبال از نمایش گروه هلندی ها در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر بسیار خوب بود و همه برای دیدن نمایش «اگزویا» به کارگردانی شارلوت پوییجک-جولین اشتیاق فراوانی نشان می دانند !!
  • این نمایش در مجموع در دو نوبت میزبان چهره هایی چون شیرین یزدان بخش ، داوود فتحعلی بیگی ، خسرو احمدی ، مارین ون هولک ، هادی حوری و محمد لقمانیان و … بود .
  • جواد انصافی ، فروغ یزدان آشوری ، هادی حوری و زهرا صبری هم در تالار حافظ به تماشای «کوچکترین نمایش از انتهای دنیا» به کارگردانی ازکیل گارسیا رومئو از کشور فرانسه ، نشستند .

عکس یادگاری بچه ها با عروسک و عروسک گردان نمایش «پسر جنگل»

  • «پسر جنگل» در سالن اصلی تئاتر شهر رکورد حضور مخاطب را زد و با دو اجرا در دو سانس ، شلوغ ترین شب تئاتری را در هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی رقم زد . تا جایی که بالکن سالن اصلی هم از مخاطب پر شده بود .
  • این نمایش به نویسندگی و کارگردانی رامین کهن ، میزبان شهرام کرمی ( مدیر کل هنرهای نمایشی ) ، سعید اسدی ( رئیس مجموعه تئاتر شهر ) ، اردشیر صالحپور ، هرمز هدایت ، آزاده پور مختار ، زهرا صبری ، حمید گلی ، علی فروتن ، مریم سعادت ، سیروس سپهری ، الکا هدایت ، افسانه زمانی و محمد لقمانیان و … بود .

 

  • اما در این روز تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر، با  نمایش «مکبث» مجید بشکال ، شب کم رونقی داشت و استقبال چندانی از آن صورت نگرفت .

پیمان شریعتی و مرضیه محجوب میهمان نمایش «خواب ربا»

  • در پلاتو اجرای مجموعه تئاتر شهر در نخستین نمایش بخش دانش‌آموزی به نام نمایش «خواب ربا» از موسسه هنر هفتم ، میزبان پیمان شریعتی و مرضیه محجوب بود .

 

  • با یک حاشیه در نمایش های خیابانی پرونده حاشیه های روز سوم را می بندیم :
  • نمایش خیابانی «بارگاه سلیم خان» به کارگردانی مشترک شهرزاد مبرهن و سیاوش ستاری از لاهیجان ، قرار بود به مدت‌زمان چهل دقیقه از ساعت ۱۸ در محوطه تئاتر شهر اجرا ‌شود . اما به دلیل تاخیر بیست دقیقه ای یکی از بازیگران این نمایش ، گروه نمایشی تنها بیست دقیقه دیگر فرصت اجرا داشت . آنها در همین فرصت باقی مانده ، نمایش شان را اجرا کردند .

 

۲ نظر ثبت شده است .

  1. فرانک گفت:

    فوتبالش رو دوست داشتم 👍

  2. Grilgili گفت:

    😭😭😭😢😞😞😞😞 baraye oun mamane kheili ghose khordam
    Cheghadr heyf
    Yes barname rizi bad kole rooz ro kbarab kard

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *