از مشقات ورود به تالار هنر تا بیرون کردن از ایرانشهر /حاشیه های روز ششم فجر سی و چهارم


سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر مثل هر رخداد هنری و اجتماعی دیگری با حاشیه هایی همراه است ، حاشیه هایی که خواندن آنها هم برای مسئولین و هم برای مخـــــاطبین تئاتر و صد البته برای رصد کنندگان رخدادها و امور فرهنـــــگی و هنری خــــالی از لطف نیست .

حاشیه ها همیشه برای مخاطبین جذاب تر از متن هستند .

تئاتر فستیوال

  •  ششمین روز از سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر میزبان نمایش هایی از کشور فرانسه و شهرهایی چون کرج ، سیرجان ، مشهد ، بهشهر و تهران بود .

 

  • نمایش “ازدواج آقای می سی سی پی”  به کارگردانی احسان فلاحت پیشه در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر در دو نوبت به روی صحنه رفت و با استقبال زیادی همراه شد . ولی با این که سالن در هر دو نوبت کامل پر شده بود ، در اواسط کار تعداد زیادی از مخاطبان خسته شدند و سالن را ترک کردند . همچنین در اواسط این نمایش چیزی به نام آنتراکت وجود داشت و کار خیلی از افراد را برای خروج از سالن راحت کرد . حمیدرضا نعیمی ، خسرو احمدی ، حسین مسافر آستانه و پرستو گلاستانی از جمله هنرمندانی بودند که به دیدن این نمایش نشستند .

 

  • قبل از شروع نمایش “زخمه” به کارگردانی مهیار هزارجریبی در تماشاخانه سرو یکی از تماشاگران با صدای بلند مشغول به دعا کردن شد و گفت : ” انشالله همه ی ایرانی ها کنار هم باشند ، شاد  باشند ، چشم حسود دور ” . ابتدا همه تماشاگران حاضر شوکه شدند ولی بعد همه با صدای بلند  انشالله گفتند .

 

  • نمایش “تاریکی” به کارگردانی عبدالله برجسته کاری از مشهد در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه رفت ، کاظم هژیر آزاد و علی عابدی از میهمانان این نمایش بودند .

 

  • تالار هنر در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر به نحو عجیبی تماشاگران را به سالن راه می دهد . چرا که سالن اجرای این تالار دارای دو در به فاصله نزدیک از هم است و مسئولان برای کنترل ورود مخاطبان نمایش به این شکل عمل می کنند که از یک در افرادی را که بلیت خریده اند راه می دهند و از در دیگر افرادی که بلیت میهمان دارند .

 

  • سیروس همتی در روز ششم جشنواره تئاتر فجر نمایش “صبح به خیر” را در سالن قشقایی به روی صحنه برد ، جهانبخش سلطانی وعطا الله کوپال از میهمانان این نمایش بودند .

 

  • حاشیه جذاب روز ششم اختصاص دارد به اتفاقی که در تماشاخانه ایرانشهر رخ داد . در این تماشاخانه ابتدا همه را از لابی خارج می کردند و در سرما نگه می داشتند تا نزدیک به اجرا در ازدهام ورود دهند و بلیت ها را چک کنند . این در حالی است که بر روی همه بلیت ها نوشته شده : ” نیم ساعت قبل از اجرا در سالن حضور داشته باشید “

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *