در مصاحبه اختصاصی با تئاتر فستیوال :

حامد رسولی : با بازی در بعضی نقش ها ، می توان دست به خود افشاگری زد


نمایش “موی سیاه خرس زخمی” به نویسندگی مشترک جابر رمضانی و پیام سعیدی و کارگردانی جابر رمضانی یکی از نمایش هایی است که در مسابقه ی تئاتر بین الملل سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه رفته است . در این نمایش که برگرفته از “هملت” شکسپیر است ، حامد رسولی پرسوناژ “بود” بازی می کند . به بهانه اجرای این نمایش در جشنواره تئاتر فجر ، خبرنگار تئاتر فستیوال ، گفت و گویی با حامد رسولی داشته است که می توانید در ادامه بخوانید :

حامد رسولی بازیگر پرسوناژ “بود” در نمایش “موس سیاه خرس زخمی” در مورد ویژگی های این پرسوناژ توضیح داد : تصور کن صاحب بزرگترین کمپانی ابرهای مصنوعی باران­زایی ، همزمان معتاد به مواد مخدری (از نوع هروئین) و دچار بیماری فراموشی هم هستی . همچنین تصور کن در این وضعیت همسر و برادرت هم دست به دست هم بدهند و به کمک دکترت ونزدیک­ترین دوستت ، بخواهند که زودتر تو را بکشند ؟! و از یک جایی به بعد ، به خیانتی که دارد به تو می شود ، آگاه هم بشوی . احتمالا روحی که در تو در جریان خواهد بود ، مشوش ، متلاطم ، از هم گسیخته ، مشکوک ، نا امید و پر از یاس است .

رسولی در ادامه گفت : در مورد چنین نقش ­هایی در خود امکاناتی دارند که برای هر بازیگری بسیار تحریک کننده است . میتوانی دست به خود افشاگری بزنی . می توانی از تکنیک ­های بسیار متنوعی در یک بازی واحد استفاده کنی . آزادی عملت در چنین نقش­ هایی بی اندازه است وامکانات متنوع دیگر .

بازیگر پرسوناژ “بود” با بیان اینکه تمرینات این نمایش شش ماه زمان برده است ، در مورد مطالعات و تمریناتی که برای این پروسوناژ داشته است ، گفت : البته که برای رسیدن به پرسوناژی این چنینی تحقیقاتی در زمینه­ ی بیماری دمانس و اعتیاد به مواد مخدر و یا حتی رفتار شناسی طبقه­ ی ثروتمند ، لازم و ضروری است . جدای از این بدیهیات ، ما از تمرینات بدنی و بیانی بسیار متنوعی در پروسه ­­ی تمرین­ استفاده کردیم . به درستی از هر نظر ، در یک اتمسفر آزمایشگاهی به جاهای بسیار متنوعی سفر کردیم ، چه از نظر فیزیکی و چه از منظر تحلیلی و معنایی . تکنیک­ ها و شیوه ­های متنوعی را تست کردیم و این کار را حتی در طول اجراها هم ادامه دادیم .

این بازیگر تئاتر با اشاره به استقبال خوب از نمایش “موی سیاه خرس زخمی” در زمان اجرای عموم این نمایش و همچنین در جشنواره تئاتر فجر ، در پاسخ به اینکه آیا تاکنون پرسوناژ “هملت” را در نمایشی بازی کرده است ، گفت : بله . سال ۹۳ در نمایش “من هملت را روایت می ­کنم” به کارگردانی میرسعید مولویان نقش هملت را بازی کرده بودم که موفق به گرفتن تندیس بهترین بازیگری مرد در جشواره ­ی دانشجویی نیز شدم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *