هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی

حسین جمالی: نمایش های آیینی و سنتی به فرهنگ عامیانه ما وابسته هستند.


نمایش “چل گیس” به نویسندگی و کارگردانی حسین جمالی که خرداد ماه امسال در سالن جهارسو مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه رفته بود ، در هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی نیز اجرا شد . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با حسین جمالی داشته است که می توانید آن را در ادامه بخوانید .

تئاتر فستیوال

حسین جمالی در توضیح نمایش “چل گیس” گفت : این متن کلاژى از چند کاراکتر است که قصه با محوریت کاراکتر حسن کچل شروع مى شود و کاراکتر هاى دیگرى که نوستالژیک و جزوى از خاطرات ما به خصوص دهه شصتى ها هستند ، به او ملحق مى شوند تا چند گونه فلسفه عشق را که از نوع روایت هاى شرقى و قصه مادربزرگ ها است ، در کنار هم به صورت مقایسه اى ببینیم . قصه “چل گیس” قصه اى نیست که با روابط علت و معلولى پیش رود ، در واقع منزل به منزل پیش مى رود و با عنصر سفر کامل مى شود .

وی در ادامه درباره تفاوت اجرای عموم و جشنواره ی این نمایش گفت : جشنواره شور و هیجان خود و اجراى عمومى نیز جذابیت هاى خود را دارد ؛ اما در جشنواره به این دلیل که هنرمندان از شهرستان هاى مختلف حضور دارند و همانند جشنى بزرگ صورت مى گیرد ، اجرا را براى گروه اجرایى و من جذاب مى کند .

جمالی در ارزیابی جشنواره امسال اذعان کرد : همکارى پرسنل تئاترشهر ، عوامل جشنواره و دبیرخانه همیشه خوب بوده است . این جشنواره ، جشنواره اى بسیار صمیمى است و من کارم را به طور رسمى با این جشنواره در سال هاى پیش شروع کرده ام . همیشه احساس نزدیکى و خوبى نسبت به این جشنواره دارم و امیدوارم صمیمیتى که در این جشنواره وجود دارد ، هر دوره نسبت به دوره قبل پرشورتر و پرانگیزه تر شود . همچنین سرمایه گذارى هاى قوى ترى در طول این دو سال صورت گیرد تا کیفیت کارها در هر دوره بالاتر رود ، چرا که کارهایى که در این جشنواره اجرا مى روند  ، به گذشته و فرهنگ عامیانه ما وابسته هستند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *