حمایت از اجرای ۵ نمایش صحنه‌ای برگزیده جشنواره تئاتر شهر


ششمین جشنواره تئاتر شهر پنج نمایش برگزیده بخش صحنه ای خود را برای اجرای عمومی مورد حمایت قرار می دهد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، بخش صحنه ای ششمین جشنواره تئاتر شهر که تا اول شهریور ماه پذیرای تقاضای حضور هنرمندان و نمایشنامه های پیشنهادی خواهد بود در ششمین دوره جشنواره با رویکرد حمایتی که نسبت به گروه های جوان در مناطق و مراکز فرهنگی و هنری شهر تهران دارد ۵ نمایش برگزیده بخش صحنه ای را برای اجرای عمومی حمایت می کند.

بخش تئاتر صحنه ای به شکل رقابتی و  با حضور گروه‌های فعال در شهر تهران و همچنین گروه های کانون‌های نمایش برگزار می شود که مطابق فراخوان حداکثر ۱۶ نمایش پس از ارزیابی و بازبینی نمایش‌های متقاضی به تشخیص شورای انتخاب در این بخش پذیرفته خواهد شد.

به تشخیص کمیته‌ انتخاب و بر اساس تعداد عوامل گروه و امکانات ضروری و سطح کیفی و تعداد اجراها در جشنواره به گروه‌های راه‌یافته‌ این بخش در مرحله‌ نهایی جشنواره، حداکثر تا سقف  ۸۰ میلیون ریال کمک‌هزینه پرداخت خواهد شد.

در متن فراخوان آمده است: با توجه به برگزاری جشنواره در سالن‌ فرهنگسراها و چندمنظوره بودن این مراکز، ضرورت دارد گروه‌های نمایشی متناسب با این سالن‌ها و توجه به امکانات فنی نمایش خود را تولید نمایند. لازم به ذکر است ستاد جشنواره صرفاً پذیرای آثاری خواهد بود که امکان اجرا در فرهنگسراها را داشته باشد.

همچنین به انتخاب هیات‌داوران پنج نمایش برگزیده‌ی این بخش برای اجرای عمومی موردحمایت قرار خواهند گرفت.

سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران باهدف توجه به فعالیت‌ها و حمایت از گروه‌های نمایش جوان و فعال شهر تهران «ششمین جشنواره تئاتر شهر» را با موضوعات مربوط به زندگی شهر و شهروندی و تعالی سبک زندگی و تقویت هویت اسلامی و ایرانی در آذر- دی ۱۳۹۶ و با شعار «تهران، تکریم زندگی» برگزار می کند.

هنرمندان متقاضی حضور در این جشنواره لازم است مدارک عمومی و اختصاصی شامل فرم تکمیل‌شده تقاضای حضور، مجوز کتبی نویسنده، مترجم یا ناشر، چکیده‌ از سابقه فعالیت کارگردان و یا متقاضی حداقل ده خط و در یک صفحه که ضمیمه فرم تقاضا شود، سه نسخه نمایشنامه‌ تایپ‌شده و یا طرح اجرایی در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای، تئاتر کودک و نوجوان، نمایشنامه‌نویسی، تئاتر دیگر را به همراه یک نسخه لوح فشرده طرح و نمایشنامه‌ در محیط WORD  را تا اول شهریور ماه ۱۳۹۶ به دبیرخانه ارسال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *