هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی

حمید عزتی : “مضحکه غریب” ، تبدیل تراژدی هملت به کمدی است .


نمایش “مضحکه غریب” نوشته محمدباقر نباتی مقدم و به کارگردانی مشترک حمید عزتی و محمدباقر نباتی مقدم یکی از نمایش هایی است که در هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه رفت . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با حمید عزتی داشته است که ماحصل آن را می توانید در ادامه بخوانید .

تئاتر فستیوال

حمید عزتی در توضیح نمایش “مضحکه غریب” گفت : این نمایش ، براساس نمایشنامه “هملت” است که از طریق شاه وارد ایران شده و او دوست دارد این تراژدی تبدیل به کمدی شود . این مسئله چالش هایی را برای مطرب هایی که قرار است “هملت” را تبدیل به کمدی کنند ، دارد که کل داستان این گونه شکل می گیرد .

وی با اشاره به اینکه اولین دوره حضور او به عنوان کارگردان در جشنواره نمایش های آیینی و سنتی است ، درباره کیفیت آثار و برنامه ریزی های انجام شده ، اظهار کرد : چون در تهران بودیم ، کارها را دیدیم ، دوستان زحمت کشیده بودند . هم کار خوب و هم کار متوسط دیدیم . ما به موقع سالن را تحویل گرفتیم ، دوستان همکاری خوبی داشتند و مشکل خاصی نداشتیم . از دبیر جشنواره و همه دوستان همکار در تئاترشهر تشکر می کنم . البته این سوال باید از گروه های شهرستانی پرسیده شود که پذیرایی شان چگونه بود .

عزتی همچنین در مورد ملی یا بین المللی بودن جشنواره نمایش های آیینی و سنتی گفت : چون این آیین ها و سنت ها فقط مختص ایران است ، نمی دانم جغرافیای این نوع بازی ها چگونه است ، باید سیاست گذاری شود . ولی به نظر من اگر جشنواره بین المللی باشد ، خیلی خوب است چرا که هر کشوری بازی ها و نمایش های سنتی خودش را دارد و از طریق جشنواره می تواند تبادل نظر و دیدگاه های مختلف انجام شود . به نظر من اگر این اتفاق بیفتد ، افق و نگاه خوبی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *