خانه هنرمندان میزبان جشنواره تئاتر عروسکی


جشنواره تئا‌تر عروسکی دانشجویان، اجرای نمایش کودک در تماشاخانه انتظامی و را‌ه‌اندازی نخستین موزه مجازی آثار باستانی ایران از تازه‌ترین خبرهای خانه هنرمندان ایران است.

چ41578_635280618276877500_l
به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، آیین افتتاح سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر عروسکی دانشجویان شنبه ۲۶ بهمن ساعت ۱۶ در سالن انتظار و فضای باز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

بر اساس برنامه اعلام شده از سوی دبیرخانه این جشنواره، در بخش فیلم تئا‌تر، فیلم تئاترهای عروسکی جهان از ۲۷ بهمن تا ۲ اسفند هر روز در دو سانس ۱۷: ۳۰ و ۱۹ در لابی خانه هنرمندان ایران پخش می‌شود.

همچنین در بخش صحنه‌ای تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان ایران از ۳۰ بهمن تا ۲ اسفند میزبان نمایش “بانوی چاق مده‌آ بازی می‌کند” به نویسندگی و کارگردانی “جولیا راب” از آلمان است.

در بخش خیابانی نیز یکشنبه ۲۷ بهمن نمایش “قرن سقوط عاطفه” به کارگردانی “مژگان رایگان”، چهارشنبه ۳۰ بهمن نمایش “آوای طبیعت” به کارگردانی “سوران حسینی”، پنجشنبه اول اسفند نمایش “دشنه در پهلو” به کارگردانی “شادی ریاضت” و جمعه ۲ اسفند نمایش “اُد” به کارگردانی “مهدی صالیار” در ساعت ۱۶: ۳۰ در محوطه خانه هنرمندان ایران اجرا می‌شود.

اجرای نمایش کودک در تماشاخانه انتظامی

تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران با اجرای نمایش‌های ویژه کودکان، میزبان دانش‌آموزان و نوآموزان خواهد بود.

نمایش “تنبل نرو تو سایه” به کارگردانی “روح‌الله سمیع” از شنبه ۲۶ بهمن ماه در دو سانس ۱۰: ۳۰ و ۱۱: ۳۰ در تماشاخانه استاد انتظامی روی صحنه می‌رود.

مدارس و مهدهای کودک می‌توانند جهت هماهنگی برای حضور دانش‌آموزان و نوآموزان در این نمایش با شماره‌های ۰۹۱۲۶۸۴۰۲۱۷ و ۰۹۱۳۲۸۳۱۷۶۶ تماس حاصل نمایند.

نخستین موزه مجازی آثار باستانی ایران در خانه هنرمندان

نخستین موزه مجازی آثار باستانی ایران از ۲۳ تا ۳۰ بهمن در نگارخانه بهار خانه هنرمندان ایران در حال برگزاری است. در این نمایشگاه “آیدین سلسبیلی” آثار باستانی تمدن‌های کهن ایران را به صورت نمایش مجازی بازآفرینی کرده است.

“آیدین سلسبیلی” ۸۱ اثر را به سبب زیبایی، شگرفی، کاربرد، دوره تاریخی، محل اکتشاف، تنوع در جنس، تکنیک‌های ساخت و به دلیل کمتر دیده شدنشان برا این نمایشگاه انتخاب کرده است.

این هنرمند درباره نمایش آثار باستانی ایران به صورت مجازی گفت: “پروژه موزه مجازی آثار باستانی ایران، بازآفرینی سه بعدی و دقیق اشیای باستانی موجود در موزه‌های ایران و جهان است که در آرشیوی کامل و متناسب با یافته‌های به دست آمده از تمدن و تاریخ ایران دسته‌بندی شده است”.

“آیدین سلسبیلی” با اشاره به آثار به نمایش درآمده در این موزه مجازی گفت: “آثار منتشر شده در این نمایشگاه، بازآفرنی سه‌بعدی و دقیق مجموعه آثار باستانی تمدن‌های کهنی همچون مردمان حاشیه حلیل رود (جیرفت)، ایلامیان، هخامنشیان، پارتیان، ساسانیان و دیگر تمدن‌های باستانی ایران است که در موزه‌های مختلفی در سراسر جهان نگهداری می‌شوند و به سبب همین پراکندگی از دید مخاطب ایرانی پنهان مانده‌اند”.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه از ۲۳ تا ۳۰ بهمن از ساعت ۱۳ تا ۲۰ به نگارخانه بهار خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *