هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی

داریوش اسدزاده : برای علاقه مندی جوانان به نمایش های آیینی و سنتی هیچ چیز بهتر از مطالعه نیست.


داریوش اسدزاده از بازیگران پیشکسوت عرصه ی تئاتر ، سینما و تلویزیون یکی از میهمانان مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی بود . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی پیرامون نمایش های آیینی و سنتی و فاصله گرفتن نسل جوان از این گونه ی نمایشی داشته است که ماحصل آن را می توانید در ادامه بخوانید .

تئاتر فستیوال

داریوش اسدزاده با اشاره به علاقه اش به نمایش های آیینی و سنتی از کودکی ، در اختتامیه جشنواره نمایش های آیینی و سنتی گفت : از کودکی تعزیه و نقالی را دوست داشته ام و کتابی هم در این رابطه نوشته ام . مراسم امشب خوب بود و داوود فتحعلی بیگی بسیار زحمت کشیده بود . همه ی دوستان زحمت کشیدند و مراسم خوبی را برگزار کردند .

وی با بیان اینکه نمایش های آیینی و سنتی گذشته ای بسیار طولانی دارد ، در این خصوص اظهار کرد : می توان از دوران صفویه درباره نمایش های آیینی و سنتی یاد کرد ، چرا که بسیاری از این نمایش ها در آن دوران پایه گذاری شد و در طول سال های مختلف فراز و نشیب داشته است . مردم هم نمایش های آیینی و سنتی را دوست دارند ؛ چرا که همه ی بخش های نمایشی کمدی ، تراژدی و … در آن وجود دارد و از گذشته تاریخی صحبت می کند . می توان درباره نمایش های سیاه بازی ، تعزیه و نقالی کتاب های زیادی نوشت .

این بازیگر پیشکسوت عرصه ی تئاتر ، سینما و تلویزیون درباره فاصله گرفتن نسل جوان از نمایش های آیینی و سنتی ، گفت : جوان های ما سوابق گذشته را نمی شناسند و اطلاعی از آن ندارند . بعد از انقلاب عده معدودی از هنرمندان در این زمینه کار کرده اند ، شاید به همین خاطر است که نمایش های آیینی و سنتی در بین جوانان استقبال نمی شود ؛ ولی انشالله درست می شود .

داریوش اسدزاده در پایان خطاب به هنرمندان اذعان کرد : نصیحتم به هنرمندان این است که کتاب بخوانند و مطالعه کنند . هیچ چیز بهتر از مطالعه نیست . تاریخ خودمان و تاریخ تئاتر و سینما را بخوانند . هر کدام از این ها برای جوانانی که علاقمند به کارهای هنری هستند ، داستان و قصه ی شیرینی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *