مهدی شفیعی ، مدیرکل هنرهای نمایشی:

دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به زودی معرفی می شود


مهدی شفیعی بیان کرد که دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به زودی معرفی می شود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی در حاشیه اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان ضمن بیان رضایت از کیفیت آثار داخلی و خارجی و استقبال خانواده ها از این جشنواره گفت: اگر اشتیاق برای برگزاری جشنواره در همدان وجود داشته باشد، چه جایی بهتر از این استان اما اگر حس کنیم انگیزه برگزاری جشنواره در این استان کم شده است، قطعا باید به محلی دیگر فکر کنیم تا روند رو به رشد جشنواره ادامه یابد.

شفیعی که در نشست خبری جشنواره در تهران بابت برگزاری این رویداد هنری در همدان، نگرانی هایی را ابراز کرده بود، درباره تداوم این نگرانی ها گفت: همدان از نظر استقبال مخاطبان و خانواده ها بی نظیر است و خوشبختانه این جشنواره به جایی رسیده است که باید ظرفیت های تئاتر را در این استان گسترش داد ولی متاسفانه در این سال ها علیرغم تلاش بی وقفه مدیرکل و همکارانم در اداره کل استان کمتر شاهد حمایت از ارتقای تالارهای موجود در این استان بوده ایم که به ویژه در بخش بین الملل و حتی استمرار اجراهای گروه های نمایشی و جلب مخاطب در طی سال، ما را دچار مشکل می کند.

مدیرکل هنرهای نمایشی درباره دبیر دوره بعدی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: یکی از سیاست های مرکز هنرهای نمایشی ثبات مدیریت جشنواره ها است و همین سیاست باعث رشد و ارتقای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شده است و امیدوارم ستاد برگزاری این جشنواره در دوره بعدی هم ثابت بماند. به همین دلیل حتما با شهرام کرمی گفتگو می کنیم تا او در دوره بعدی هم حضور داشته باشد اما اگر گزینه دیگری جایگزین شد، حتما از تجربیات او بهره مند خواهد شد.

شفیعی تاکید کرد: دبیر بعدی جشنواره به زودی معرفی می شود چرا که در جشنواره های بین المللی برای رایزنی و دعوت از گروه های خارجی لازم است فعالیت دبیرخانه خیلی زود آغاز شود و حتی بازه زمانی یک ساله هم فرصت زیادی نیست.

شفیعی درباره تامین اعتبار در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان توضیح داد: تامین اعتبار به ۲ شکل انجام می شود؛ دستمزد گروه های شرکت کننده، داوران و جوایز از طریق معاونت هنری و مرکز هنرهای نمایشی تامین می شود که هر سال در این بخش هیچ نگرانی نداریم. بخشی هم از سوی استان تامین می شود که شامل مواردی مانند اسکان گروه ها، تجهیز سالن های نمایشی، تبلیغات محیطی و غیره است که امسال هم با حمایت مدیران عالی استان، به بهترین شکلی انجام شد. ولی نباید فراموش کرد برگزاری چنین رویدادی باید با مبناهای درستی تعریف شود و یکی از این پایه ها، تعریف ردیف بودجه ثابت برای جشنواره است.

مدیرکل هنرهای نمایشی در پایان با تاکید بر اهمیت تئاتر کودک و نوجوان یادآور شد: اهمیت این جشنواره به لحاظ استقبال خانواده ها بیش از دیگر جشنواره ها است که همین موضوع نشان می دهد ظرفیت های خوبی در این زمینه وجود دارد و باید نسبت به این جشنواره حساسیت بیشتری داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *