دعوت هما روستا از گروه‌های جوان تئاتری


هما روستا گفت: گروه‌های جوان در صورتی که آثار قابل قبولی داشته باشند، می‌توانند آثارشان را در آموزشگاه سمندریان اجرا کنند.

تئاترفستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از ایسنا ؛ این هنرمند تئاتر و سینما که بعد از درگذشت همسرش حمید سمندریان، مدیریت آموزشگاه هنری او را بر عهده دارد، با بیان این مطلب گفت: من خود جوانان را دوست دارم. همچنانکه آقای سمندریان هم همیشه به جوانان علاقه‌مند بود و به تماشای آثارشان می‌رفت، چراکه آینده تئاتر ما در دست نسل جوان است، بنابراین اگر گروهی کار قدرتمند و قابل قبولی داشته باشد، می‌تواند آن را در آموزشگاه ما اجرا کند.

او در عین حال اضافه کرد: البته آثار متقاضی باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند و من خود حتما بر این موضوع نظارت می‌کنم. ضمن اینکه اولویت اجرا با هنرجویان و فارغ‌التحصیلان آموزشگاه است، اما این موضوع به معنای آن نیست که دیگران از این امکان بی بهره باشند.

هما روستا در پاسخ به این پرسش که با توجه به تعمیرات تالار مولوی که اصلی‌ترین پایگاه تئاتر دانشگاهی است و نیز به دلیل تعمیرات چهار سالن تئاترشهر، آیا گروه‌های جوان می‌توانند اجراهای روتینی در حد سی شب اجرا داشته باشند؟ توضیح داد: تا به حال بیشتر اجراهای ما در حد ۱۵ شب بوده است، اما اگر نمایشی این پتانسیل را داشته باشد و از تماشاگر خوبی هم برخوردار باشد، می‌تواند اجرایش را بعد از ۱۵ شب هم ادامه بدهد.

این بازیگر و کارگردان با سابقه تئاتر درباره فعالیت‌های فعلی آموزشگاه هنری سمندریان گفت: در حال حاضر ثبت نام برای شرکت در دوره جدید کلاس‌های آموزشگاه سمندریان ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

وی اضافه کرد: ما فعالیتها را به همان شیوه کاری آقای سمندریان ادامه می‌دهیم. بیشتر استادان همان کسانی هستند که در زمان حیات ایشان تدریس داشته‌اند و استادان جدید هم شاگردان ایشان هستند.

هما روستا امیدوار است همزمان با سالروز تولد حمید سمندریان در فاصله بین ۹ و ۱۱ اردیبهشت ماه دوره جدید کلاس‌های آموزشگاه را آغاز کند.

هنرجویان آموزشگاه سمندریان هر سال همزمان با سالروز تولد این هنرمند شاخص تئاتر، مراسمی دوستانه را در آموزشگاه او برپا می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *