دکتر جابر عناصری درگذشت


دکتر جابر عناصری تعزیه‌شناس ایرانی و دکتر فلسفه روز گذشته ۲۸ فروردین ماه چشم از جهان فروبست .

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، جابـر عناصری استاد دانشگاه که بیش از چهل کتاب در زمینه فرهنگ ایران به رشته تحریر در آورده در سن ۷۱ سالگی دارفانی را وداع گفت.

این استاد دانشگاه از طرف مراکز فرهنگی به خاطر فعالیت‌هایش در عرصه هنر تعزیه و شبیه‌خوانی لوح ویژه “پدر تعزیه” دانشگاهی ایران را دریافت کرد بود.

دکتر جابر عناصری در سال ۱۳۲۴ در محله معمار اردبیل به دنیا آمد. پدرش کربلایی علی عناصری از شبیه‌خوانان بود. دکتر جابر عناصری تحصیلات مقدماتی را در شهر اردبیل و تحصیلات متوسطه را در دارالفنون تهران با کسب مقام اول در رشته ادبی در میان تمامی دانش آموزان ایران به انجام رساند و سپس وارد دانشگاه تهران شد و تا سطح دکتری فلسفه و علوم تربیتی در ایران و کسب تخصص در انگلستان (دانشگاه لندن) به تحصیل ادامه داد.

او ۴۱ سال در دانشگاه‌های تهران به عنوان استاد ممتاز به تدریس و تحقیق اشتغال داشت و بیش از چهل کتاب در زمینه فرهنگ ایران به رشته تحریر در آورده و صدها دانشجو تربیت کرده‌ است.

عناصری در ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ دارفانی را وداع گفت و در بهشت زهرا (تهران) به خاک سپرده شد. گفته شده است که وی وصیت کرده بود که آیین دفنش به سادگی برگزار شده و مراسم ختمی برای او گرفته نشود و هزینه‌های مربوطه صرف امور خیریه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *