دکتر فریندخت زاهدی :تئاتر کودک، سبب آشنایی والدین با ویژگی‌ها و رویاهای کودکان می‌شود


فریندخت زاهدی استاد دانشگاه و هنرمند فعال در زمینه پژوهش تئاتر، درباره تأثیر تئاتر روی کودکان و نوجوانان معتقد است این تأثیر تئاتر دو وجهی است و جنبه آموزش برای کودک و نوجوان یکی از جنبه‌ها و آشنایی والدین کودکان وافرادی که مسئولیت پرورش و آموزش کودکان دارند با زوایای متفاوت ذهن و رویاها و واقعیت‌هایی که کودک با آن روبرو است،جنبه دیگر آن است.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی فریندخت زاهدی با بیان این موضوع که شاهد تلاش بی‌دریغ تمام دبیران این جشنواره بوده است و تلاش این دوستان را برای بهبود شرایط این جشنواره ارج می‌نهد، درباره نقاط ضعف این جشنواره گفت: «به نظر من مشکل جشنواره تئاتر کودک و نوجوان عدم ارتباط با سایر مراکز مرتبط با آموزش کودک و نوجوان مانند آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی و… است. این جشنواره باید با این مراکز ارتباط برقرار کند تا بتواند درطول سال فعالیت‌های بلند مدت خودرا ادامه دهد تا فعالیت‌های کودک و نوجوان فقط به یک جشنواره  و یک دوره ۷ روزه ختم نشود«.

زاهدی در پایان صحبت های خود گفت: «پیشنهاد اساسی من به پیام دهکردی دبیر این جشنواره این است که با ایجاد ارتباط با مراکز دیگر، در زمینه کودک و نوجوان  جریان سازی کند».

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر کودک و نوجوان همدان به دبیری پیام دهکردی از ۱۵مهر ماه مصادف با روز جهانی کودک آغاز و تا ۲۱مهر ماه هم زمان با عید سعید غدیرخم ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *