در مصاحبه اختصاصی با تئاتر فستیوال :

دیوید دیوآشویلی : نمایشنامه ها و سبک های متنوعی را می توان در جشنواره تئاتر فجر دید


نمایش “زندگی احمقانه” نوشته ریونوسوکه آکوتاگاوا و کارگردانی دیوید دیوآشویلی از گرجستان ، یکی از نمایش هایی است که در بخش بین الملل سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه رفت . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال ، گفت و گویی با کارگردان این اثر نمایشی داشته است که می توانید آن را در ادامه بخوانید :

تئاتر فستیوال

دیوید دیوآشویلی در مورد تئاتر دولتیِ موسیقی و درام تفلیس که نمایش “زندگی احمقانه” یکی از تولیدات این کمپانی است ، توضیح داد : ما در این کمپانی همه نوع نمایشنامه ای  شامل نمایشنامه موزیکال ، فیزیکال و درام اجرا می کنیم .

این کارگردان تئاتر در مورد اجرای “زندگی احمقانه” در کشورهای مختلف گفت : این نمایش را در کشورهای زیادی از جمله لهستان ، مجارستان و … اجرا کرده ایم .

دیوید دیوآشویلی در مورد حضور در دوره های پیشین جشنواره تئاتر فجر گفت : دومین دفعه ای است که به ایران می آییم و دو سال قبل (سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر) نیز با نمایش “در اعماق” نوشته ماکسیم گورکی در جشنواره تئاتر فجر حضور داشتیم . ولی به دلیل اینکه در این روزها خیلی کار داشتیم ، نتوانستیم نمایشی از ایران ببینیم .

او در پاسخ به اینکه آیا نمایشی از ایران در گرجستان اجرا شده است ، گفت : بله ، دو نمایش از ایران که در گرجستان اجرا شده است را دیده ام ولی یادم نمی آید چه نمایشی و از کدام کمپانی بوده است .
کارگردان نمایش “در اعماق” در مورد حضور در جشنواره تئاتر فجر گفت : می دانستم جشنواره تئاتر فجر به چه صورت است و با کارگردان هایی که از کشورهای دیگر به جشنواره می آیند ، آشنا هستم . به نظرم جشنواره تئاتر فجر ، جشنواره ی خوبی است که که در آن نقطه نظرات مختلفی وجود دارد و نمایشنامه ها و سبک های متنوعی را می توان در این جشنواره دید .
او در پایان گفت : از شما به خاطر مهمان نوازی تان تشکر می کنم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *