رامونا شاه داور نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر لهستان شد


رامونا شاه بازیگر تئاتر با حضور در کشور لهستان، از امروز ۲۱ آذرماه داوری نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر «کمدی الهی» را در کنار داورانی از سایر کشورهای اروپایی و آسیایی آغاز می کند.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، اجرای نمایش‌های نهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر «کمدی الهی» که از روز یکشنبه ۲۱ آذرماه ۹۵ (۱۱ دسامبر ۲۰۱۶) در کشور لهستان آغاز می‌شود، توسط داوران بین‌المللی مورد قضاوت قرار می ‌گیرد. این داوران از کشورهای ژاپن، فنلاند، شیلی، انگلیس، کره، هلند و ایران هستند که رامونا شاه بازیگر تئاتر ایران نیز یکی از داوران جشنواره است.

گروه‌های شرکت‌کننده در این جشنواره، در سه بخش با عناوین دوزخ، برزخ و بهشت دسته‌بندی شده‌اند که این نام‌ها برگرفته از سه جلد کتاب «کمدی الهی» اثر «دانته الِگِری»، شاعر معروف اواخر قرون وسطای ایتالیا است. داوران کشورهای انگلیس، فنلاند، ژاپن، شیلی و ایران، نمایش‌های بخش «دوزخ» را داوری می ‌کنند.

این جشنواره به مدت یک هفته میزبان بهترین گروه‌های تئاتر لهستان است و در این مدت، جلسات نقد و بررسی نمایش ‌ها با حضور منتقدان و اساتید صاحب‌ نام لهستانی و بین‌المللی برگزار می ‌شود.

از جذاب‌ترین بخش‌های این جشنواره، رقابت نمایش‌های گروه «دوزخ» است که از میان بهترین‌های یک سال گذشته لهستان انتخاب شده و برای کسب جایزه بزرگ به رقابت می ‌پردازند.

رامونا شاه پس از داوری این جشنواره، برای بازی در نمایشی به کارگردانی «ژوفی بِرتزی» راهیی بوداپست، پایتخت کشور مجارستان می شود.

جشنواره بین‌المللی تئاتر «کمدی الهی» از ٧ دسامبر تا ١٧ دسامبر (برابر با ١٧ تا ٢٧ آذرماه) در سالن‌های مختلف شهر کراکو در لهستان برگزار می ‌شود و دبیر این جشنواره بارتوژ ژیدلوفسکی است. این جشنواره از سال ٢٠٠٨ کار خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *