رشت میزبان بیوه‌های غمگین سالار جنگ می شود


نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» نوشته محمد امیریاراحمدی و کارگردانی شهاب الدین حسین پور از ۲۲ شهریور ماه در شهر رشت به صحنه می‌رود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، شهاب‌الدین حسین‌پور کارگردان این اثر نمایشی در این باره گفت: قرار است نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» از ۲۲ تا ۲۶ شهریور ماه طی پنج شب، هشت اجرا در سالن اصلی مجتمع خاتم الانبیاء رشت داشته باشد .

وی ادامه داد: این نمایش که پیش از این آذر و دی ۹۲ در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته اثری کمدی اجتماعی درباره رابطه سه هوو بر سر تقسیم مال و اموال شوهر متوفی شان است. این نمایش اردیبهشت ماه در شهر شاهرود و بهمن سال قبل نیز در شهر شیراز اجرا شد که خوشبختانه اجراهای شهرستان نیز با استقبال مخاطبان روبرو شد.

کارگردان «سرآشپز پیشنهاد می کند» درباره اجرای این نمایش در شهر گرگان و میزان استقبالی که از این اثر نمایشی شده است، عنوان کرد: «بیوه های غمگین سالار جنگ» قرار است بعد از اجرا در شهر رشت از ۷ مهرماه در گرگان نیز به صحنه برود. با احتساب اجراهایی که این نمایش در تهران، شیراز و شاهرود داشته است بیش از ۱۴ هزار نفر از این نمایش دیدن کرده اند که جای خوشحالی دارد.

وی درباره حضور آثار نمایشی در استانهای مختلف یادآور شد: اجرای نمایش‌هایی که پیش از این در تهران به صحنه رفته اند در شهرستان های مختلف هم به لحاظ فرهنگی و هم اقتصادی تصمیم درستی است. این کار باعث ترویج هنر نمایش و آشنایی علاقمندان تئاتر در شهرهای مختلف به آثاری که در تهران به صحنه رفته اند، می شود چون مرکززدایی از پایتخت فرهنگ یک کشور را ترویج می دهد. این اقدام همچنین باعث بالاتر رفتن گردش مالی گروه های نمایشی نیز می شود که این امر به اقتصاد تئاتر کمک شایانی می کند.

حسین پور در پایان درباره دیگر فعالیتهایش توضیح داد: در حال حاضر محمد امیریاراحمدی، مسعود هاشمی نژاد و سیاوش پاکراه در حال نگارش سه نمایشنامه برای اجرا هستند که امیدوارم آنها را برای اجرای عمومی آماده کنم.

«بیوه های غمگین سالار جنگ» قصه طمع سه بیوه (هوو) است که بر سر ارث و میراث اموال همسر خود جدال می‌کنند و در نهایت تصمیمی نابخردانه می‌گیرند و…

این نمایش قبل از اجرای عمومی در آذر و دی سال گذشته در جشنواره سی و یکم تئاتر فجر و در جشنواره تئاتر دانشگاهی در بخش رادیو تئاتر اجرا و همچنین در فستیوال نمایشنامه خوانی برج میلاد نیز خوانش شده است. گلاب آدینه، شیرین بینا، نورا هاشمی، حمیده مستعان، حمید رحیمی، محمد صدیقی‌مهر و… در این نمایش بازی دارند.

منبع : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *