نگاهی به نمایش های محیطی جشنواره تئاتر فجر :

تجربه ی موزه گردی در جشنواره فجر


مونولوگ«موزه گردی» همزمان با برگزاری جشنواره تئاتر فجر، در موزه هنرهای معاصر تهران اجرا می‌شود.
تئاتر فستیوال
به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نمایش «موزه گردی» به نویسندگی و کارگردانی رضا غیور به‌عنوان کاری از گروه «بتا» در بخش آلتر ناتیو جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شود.
بازیگران این اثر گلنوش قهرمانی، مسعود هاشمی، علی حسین‌زاده، وحید خوش‌اقبال، مینووش رحیمیان این نمایش هستند.
رضا غیور در رابطه با نمایش های محیطی گفت: اگر به مبحث نمایش‌های محیطی خارج از سالن‌های تئاتر بیشتر بها دهیم، قطعا تعداد بیشتری مخاطب جذب تماشای نمایش‌ها می‌شوند چرا که دیدن اجراها در جایی خارج از سالن‌های مرسوم نمایشی، برای مخاطب جذاب‌تر از یک سالن تئاتر است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدوارم با گذشت زمان، مخاطبان بیشتری نسبت به قبل با نمایش‌های محیطی، خیابانی و شورایی آشنا شوند .در تئاتر محیطی تماشاگران اگر چه به طور رایگان به تماشای نمایش می‌نشینند، اما به عقیده من بخش نمایش‌های محیطی، مخاطبی فرهیخته‌تر را به خود اختصاص می‌دهد زیرا در مکان‌های فرهنگی‌تری اجرا می‌شود و مخاطبان خاص خود را دارد.
غیور درباره شیوه اجرایی خود بیان کرد: نمایش «موزه گردی» به صورت مونولوگ در موزه هنرهای معاصر اجرا می‌شود. به این صورت که مخاطبان این نمایش با پرتره‌های گنجینه در موزه روبرو می‌شوند .فضای موزه نیز فضایی کاملا هنری و ملموس است و مخاطبان رنگ وحس اجرا را از نزدیک درک می‌کنند.
این کارگردان تئاتردر پایان صحبتش گفت: امیدوارم جشنواره امسال به خوبی برگزار شود و در بخش داوری قضاوت‌ها عادلانه صورت گیردو در آینده نمایش‌های راه یافته به این بخش نیز اجرای عمومی داشته باشند تا این مقولهفقط به تعدادی اجرا در جشنواره فجر، محدود نشود.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی طی روزهای ۱ الی ۱۲ بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *