رونمایی از پوستر اردیبهشت تئاتر ایران در خانه داود رشیدی


پوستر اردیبهشت تئاتر ایران در خانه داود رشیدی رونمایی شد.

داوود رشیدی

به گزارش تئاتر فستیوال ، داود رشیدی ، پیام جشن اردیبهشت تئاتر را در حضور مدیر‌کل هنرهای نمایشی خوانده و از پوستر این رویداد هنری رونمایی شد .

در دیداری که مهدی شفیعی ، مدیر‌کل هنرهای نمایشی به مناسبت سال نو از داود رشیدی و خانواده او داشت ، پیام جشن اردیبهشت تئاتر ایران در خانه ی وی ، توسط این هنرمند پیشکسوت قرائت و از پوستر این رویداد رونمایی شد.

در این دیدار مهدی شفیعی پس از تبریک سال نو به داود رشیدی و خانوده‌اش، با اشاره به نام‌گذاری امسال به عنوان سال تئاتر از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «سال ۹۴ را وزیر محترم، سال تئاتر نامیدند و ما خواستیم در آغاز سال جدید و در آغاز سال تئاتر در خدمت شما باشیم که از پیشکسوتان و هنرمندان شاخص این عرصه هستید؛تا این دیدار مطلَع خوبی باشد برای تئاتر کشور.»

مدیرکل هنرهای نمایشی ادامه داد: «هر سال هم‌زمان با روز جهانی تئاتر و شروع جشن اردیبهشت تئاتر در ایران، یکی از هنرمندان مطرح پیامی را به این مناسبت می‌نویسد. این پیام به ۳۲ استان فرستاده می‌شود و همه آن را طی مراسمی می‌خوانند. خیلی خوشحالیم که پیام امسال از سوی شما برای حانواده تئاتر ایران فرستاده می‌شود.»

داود رشیدی هم با ابراز خوشحالی از نامیده شدن سال ۹۴ به نام تئاتر، ابراز امیدواری کرد که با نیت خوب و پشتکار مسوولان و هنرمندان، گام‌های رو‌به‌جلویی در زمینه تئاتر برداشته شود.

در ادامه این دیدار صمیمانه، پوستر جشن اردیبهشت تئاتر امسال رونمایی شد و داود رشیدی به رسم یادگار آن را امضا کرد.

احترام برومند، مرضیه برومند و لیلی رشیدی نیز که در این دیدار حضور داشتند، هر کدام مطلبی کوتاه به یادگار برای جشن اردیبهشت تئاتر امسال روی این پوستر نوشتند.

در این دیدار اتابک نادری مدیر هماهنگی امور استان‌ها و عباس غفاری مدیر روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی هم حضور داشتند.

اردیبهشت تئاتر ایران

بنا بر این گزارش،«پیام استاد داود رشیدی به مناسبت هفتمین جشن اردیبهشت تئاتر ایران» به شرح ذیل منتشر شد:

به نام خدا

«زمان، بستر تجربه‌هایی است که در پستی و بلندی روزگار تبدیل به هم نوایی عشق و معرفت در دالان اندیشه‌ورزی جهان مدرن ، با ریشه‌هایی مستحکم در روزگاران پیشین می‌شود و تئاتر پیوندگاهی برای تمام راستی‌هاست، پس جهانِ نمایش نه متعلق به کسانی خاص است و نه جامعه‌ای ویژه، تئاتر از آنِ انسان وآیینه‌ی تمام نمای اوست. تئاتر برآیند خصائل آرمانی است. صحنه، پندارگاه اندیشه ورزی در جریان تجسم احساسات بشری است. و این نقطه‌ی عطف رویارویی هنرمند و اثر هنری خویش است، که بیش و پیش از آن، خویشتن خویش را درگیر خواهد کرد. بنابراین تئاتر در راستای برداشتن فاصله‌ها و نزدیک کردن دلهایی از نژاد ،اقوام و طوایف مختلف جهان است در سایه پیام صلح ودوستی گام بر می‌دارد.

تئاتر، پیام آور هم آوایی نسل‌های گسیخته است، میعادگاه وصل و پیوند میان هم زبانان درکنار، و دور افتاده از جور عصر ارتباطات است. تئاتر خون واحدی در شاهرگ اعصار وقرون است. تئاتر پل ارتباطی انسانهایی است که به جبر جهان مدرن، در فاصله‌ی فیزیکی یک لمس ایستاده‌اند و شکافشان یک اقیانوس است…..و تئاتر انسان ساز است….تئاتر انسان ساز است…و تئاترانسان ساز است.

اکنون در این روزهای خوشآیند و در هوای همدلی و هم زبانی، و در جمع جوانان خلاق و پیشکسوتان تجربه‌مند، آرزویم برای تئاتر بالندگی و رشد و توسعه آن است و برای اهالی آن یکدلی، یکرنگی وهمگرایی؛ باشد که همگی فرزندانی اهل باشیم؛ و برای تئاتر، اقتصادی رو به رشد، شاًنی مستقل و عظمتی جاودانه بیافرینیم.»

جشن اردیبهشت تئاتر ایران با همکاری اداره‌کل هنرهای نمایش با ادارات کل ارشاد استان‌ها در شهرستان‌های مختلف کشور برپا می‌شود.

جشن اردیبهشت تئاتر امسال با حضور هنرمندان و مسئولان، روز چهارم اردیبهشت ماه از استان خراسان رضوی آغاز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *