در گفت و گوی اختصاصی با تئاتر فستیوال :

فرید سجادی حسینی : نباید دیدن شاهکار تنسی ویلیامز را به کارگردانی یک ایرانی از دست داد


نمایش ” شیروانی داغ ” به نویسندگی ایوب آقاخانی و رضا بهاروند که بر اساس ” گربه روی شیروانی داغ ” اثر تنسی ویلیامز نگارش شده است ، به کارگردانی ایوب آقاخانی و با حضور بازیگرانی چون وحید آقاپور ، نسیم ادبی ، لیلا بلوکات ، امیرعلی دانایی ، فرید سجادی حسینی ، فریبا متخصص و وحید نفر در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می رود . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با فرید سجادی حسینی انجام داده است که می توانید در ادامه بخوانید   :

فرید سجادی حسینی درباره حضور در نمایش شیروانی داغ ” به خبرنگار تئاتر فستیوال گفت :  به واسطه ی نسیم ادبی با خبر شدم ایوب آقاخانی می خواهد نسخه ای از ” گربه روی شیروانی داغ ” را کار کند . بعد از آن که برای بازی در این نمایش از من دعوت شد با کمال میل پذیرفتم .

او در رابطه با تحلیل پرسوناژ خود در این نمایش توضیح داد : نقشی که من ایفای آن را برعهده دارم ، شخصیت بسیار پیچیده ای دارد . در نمایشنامه تنسی ویلیامز هم این شخصیت پیچیده است ولی ایوب آقاخانی به گونه ای شخصیت های این نمایش را دیده است که عمق بعضی از شخصیت ها که در متن تنسی ویلیامز کمرنگ تر بوده اند ، در این اجرا بیشتر شده است . پرسوناژی که من آن را بر عهده دارم بسیار پر راز و رمز است . مردی که در زمان جوانی دوره گرد ، آواره و کارتن خواب بوده و شب ها را در خیابان می خوابید ولی الان بهترین زمین های منطقه را دارد و ثروت هنگفتی دارد .

سجادی حسینی افزود : در صحنه ای از نمایش ، که پدر – با بازی فرید سجادی حسینی – و پسر – با بازی امیر علی دانایی –  بعد از مدت ها که با هم قهر بودند و پسر از پدرش دلخور بود ، همدیگر را بازیافت می کنند . و در ادامه اِسکیپر ، ضمیر ناخودآگاه پسر ، او را دوباره متحول می کند و به او می گوید که بلند شو و حرکت کن و به زندگی ادامه بده . پدر هم بعد از آنکه میفهمد زنده می ماند ، می خواهد همه نقاط ضعف دیگران را با خشونت سرکوب کند و بعد که نرم می شود و همه ی ارث خود را به بریک واگذار می کند .

بازیگر فیلم سینمایی فروشنده ” در خصوص تمرینات خود با گروه نمایش اذعان داشت : من حدودا از ابتدای تمریناتِ گروه به آنها پیوستم و حدود سی جلسه تمرین کردیم . تجربه همکاری با ایوب آقاخانی بسیار عالی بود . او را خیلی دوست دارم . کارش را بلد است . ایده های خیلی خوبی می دهد . ممکن است در حین کار ، کارگردانی ایده هایی به شما بدهد که اعصابت را خرد کند . حتی ممکن است ایده ی او درست باشد ولی باعث ناراحتی ات شود . ولی ایوب هم ایده های عالی و درخشان دارد و هم خوب آن را به بازیگر منتقل می کند .

در پایان فرید سجادی حسینی با اشاره به استقبال تماشاگران در روزهایِ اولِ اجرا گفت : در اجراهای اولمان استقبال تماشاگران بسیار خوب بود . پیش بینی می کنم در روزهای آتی این استقبال بهتر هم شود و عده ی بیشتری به دلیل پر بودن ظرفیت سالن نتوانند نمایش مان را ببینند . این روزها اگر کسی نتواند برای دیدن کار بیاید می گوید در روزهای بعدی می روم ولی در روزهای آخر اگر جا نباشد ، دیدن نمایش را از دست می دهد . این نمایش شاهکار تنسی ویلیامز است . بالاخره اگر نخواهم از گروه بازیگران تعریف کنم و همینطور از کارگردانی ایوب آقاخانی ، این شاهکار یکبار از نگاه کارگردان ایرانی روی صحنه رفته است و نباید دیدن آن را از دست داد . اهل آن می دانند که چه می گویم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *