در مصاحبه اختصاصی با تئاتر فستیوال :

سید علی موسویان : از دبیر جشنواره گلایه دارم


نمایش “سقوط اضطراری” به کارگردانی سیدعلی موسویان در سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش چهل سالگی انقلاب در تماشاخانه مهر حوزه هنری به روی صحنه رفت . به این بهانه خبرنگارتئاتر فستیوال گفت و گویی با کارگردان این اثر نمایشی انجام داده است که می توانید در ادامه بخوانید :

 

نازنین محب اهری –تئاتر فستیوال : سید علی موسویان که علاوه بر کارگردانی ، نویسندگی “سقوط اضطراری” را نیز بر عهده دارد ، در رابطه با معرفی نمایش توضیح داد : “سقوط اضطراری” یک نمایش سیاسی-عاشقانه است . قصه دلدادگی یاحیل و هانا که ناگهان ضلع سومی به این دلدادگی اضافه می شود و عاشقی قدیمی به نام مناشیک که یک افسر مخفی جاسوسی موساد است ، متوجه می شود که یاحیل ( کاراکتر مرد نمایش ) براساس اتفاقاتی که برایش افتاده به صورت مخفیانه وارد یک کشور اروپایی شده است . به همین خاطر او به دنبال یاحیل می رود و انگیزه او بازگشت رقیب عشقی اش است که باعث می شود اتفاقاتی بیافتد . بر این اساس ما نقبی زدیم به چهل سال قبل و اتفاقاتی که در سفارت رژیم اشغالگر قدس در ایران افتاد .

موسویان در پاسخ به این سوال که کیفیت این دوره از جشنواره را چگونه ارزیابی می کند ، گفت : من به دلیل اینکه هر شب در این تماشاخانه مشغول اجرا هستم ، هنوزهیچ نمایشی را در جشنواره ندیده ام و نمی توانم راجع به آثار نظر دهم .

کارگردان “سقوط اضطراری” در پایان با انتقاد از مسئولین جشنواره در رابطه با بخش چهل سالگی انقلاب گفت : ابتدا یک سری از آثار برای داوری انتخاب شد ولی در نهایت این اتفاق نیافتاد . من با نادر برهانی مرند ؛ دبیر جشنواره که یکی از دوستان خوب من است تماس گرفتم و ایشان گفتند که امکانش نیست که از این بخش کاری برای داوری معرفی شود ، ولی با کمال تعجب دیدم که چند کار به بخش رقابتی معرفی شد و متاسفانه نمایش ما با توجه به اینکه سه اجرا در سه روز مختلف دارد ، در بخش رقابتی جشنواره نیست . به همین دلیل من از دبیر محترم جشنواره و دوستان اجرایی این دوره گلایه دارم ، نه به خاطر خودم بلکه به دلیل زحماتی که برای این اجرا کشیده شده است و مانند دیگر آثار جشنواره می توانست در بخش داوری دیده شود . البته همیشه اینگونه اشکالات در جشنواره ها وجود دارد و ما عادت کرده ایم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *