“شاهزاده خانم بد ترکیب” به تالار هنر می رود


نمایش ˝شاهزاده خانم بد ترکیب˝ تازه‌ترین کارگردانی مریم کاظمی با بازی حسین محب اهری آخرین روزهای تمرین خود را برای اجرا در تالار هنر پشت سر می‌گذارد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، همکاری این دو هنرمند در تئاتر کودک و نوجوان تا کنون به تولید آثاری موفق و پر مخاطب انجامیده که توقع مخاطب را نیز نسبت به کیفیت آثار نمایشی ویژه این گروه سنی بالا برده است. نمایش‌های “خاله مرجان و خروس” ، ” غول بزرگ مهربون” ، “رام کردن زن سرکش” ، “کلوچه دارچینی” و … که در سال‌های اخیر به اجرا در آمده‌اند نمونه ای از یکدستی اجرا ، نظم و بازی را به نمایش گذاشته‌اند. طبیعی است که بسیاری از دوست داران نمایش‌های کودک و نوجوان چشم به راه شاهزاده خانم بدترکیب با هنرمندی این بازیگران باشند.

تمرین “شاهزاده خانم بد ترکیب” با حضور تعدادی از اعضا ثابت گروه تئاتر مستقل و جمعی از بازیگران حرفه ای تئاتر کودک و عروسکی انجام می‌شود. همچون کارهای گذشته این کارگردان موسیقی و حرکت و شعر نقش مهمی در شکل گیری اجرا دارند از این رو تماشای تمرین هر روزه این گروه تمرکز بر حرکات و ریزه کاری‌های خاص موسیقی و ریتم را می‌طلبد.

آنا نمکچیان ، پریسا فلاح زاده ، نازنین صفا، شیما میرمهدی ، میترا کریم خانی ، نرگس صفا منش، مهناز غمخوار، آزیتا خرمی ، مریم علیپور و سعید قره داغلی ، مهراد زمانی ، علی خلعتبری، مهدی رمضانزاده و … از جمله بازیگران این نمایش هستند.

شاهزاده خانم بد ترکیب نوشته اوراند هریس است که ترجمه آن را سید حسین فدایی حسین انجام داده و ماجرای شاهزاده خانم اسمرالدا را به نمایش می‌گذارد. در این نمایش کودک و نوجوان ، شاهزاده خانم اسمرالدا شبیه دیگر شاهزاده خانم‌ها نیست ، چشم‌هایش بیروح شبیه شیشه ، بینی‌اش سر بالا مثل فنجان و دهانش رو به پایین و اخمو است. همه فکر می‌کنند او زشت است ولی کسی جرات ابراز آن را ندارد تا اینکه …

طراحی و ساخت عروسک‌های این نمایش را همچون پروژه‌های دیگر گروه سهیلا باجلان انجام داده و طراحی صحنه را رضا مهدی زاده بر عهده دارد. فرید نوایی آهنگسازی این نمایش موزیکال را انجام داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *