شهرام عبدلی : مشکل ما در تئاتر بحث امکانات است .


نمایش “بازار عاشقان” نوشته محمد ابراهیمیان و کارگردانی هادی مرزبان یکی از نمایش های حاضر در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر است که با عنوان تمرینِ اجرا در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه رفت . شهرام عبدلی یکی از بازیگران نمایش است که نقش قاضی را بر عهده دارد . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با وی داشته است که می توانید در ادامه بخوانید .

تئاتر فستیوال

الناز امیرخانی – تئاتر فستیوال : شهرام عبدلی در مورد نقش قاضی و اجرای جشنواره ی “بازار عاشقان” گفت : مسلما اجرای اول ، اجرای راضی کننده ای نیست . چفت و بست کار و آن چیزی که دلخواه بازیگر و کارگردان است در اجرای اول اتفاق نمی افتد . تماشاچی نگاه دیگری دارد . ما هم انتظار و نگاه دیگری نسبت به کار خودمان داریم . همان طور که در جدول نوشته شده بود ، اسم کار “تمرین اجرا” بود و اجرایمان برای این اسم خوب بود . برای اجرای عمومی ممکن است بخش هایی از متن تغییر کند و ریتم هم باید کمی بهتر شود . تغییراتی در کار انجام می شود که مطمئنا اجرا بهتر از این می شود .

او در مورد بازی در نمایشی پر بازیگر گفت : بازی در نمایش های پر بازیگر هماهنگی بیشتری نسبت به یک کار کم پرسوناژ لازم دارد ، هماهنگی هایی که باید بین بازیگران و کارگردان وجود داشته باشد . بازیگر باید کار خود را روی صحنه انجام دهد و با پارتنرهای خود جفت و جور شود .

بازیگر نمایش “بازار عاشقان” در مورد تجربه کار با هادی مرزبان گفت : من قبلا در نمایش “پایین گذر سقاخانه” با آقای مرزبان کار کرده بودم که تجربه درخشانی بود . خیلی از آن کار راضی بودم و با آقای مرزبان دوست شدیم . به خاطر همان تجربه ، در این نمایش با ایشان همکاری کردم .

شهرام عبدلی درباره کیفیت برگزاری سی و چهارمین جشنواره  تئاتر فجر گفت : خیلی کم کار دیدم ولی از دوستانی که با هم نزدیک و هم فکر بودیم ، تعریف زیادی نشنیده ام . معدود نمایش هایی بود که راجع به آنها صحبت شد . مثل ده ، پانزده سال پیش نبود که وقتی اجرایی را می دیدیم ، همه شگفت زده می شدند و می گفتند چه اجرایی بود !

او در پایان افزود : شنیده ام یک هملتی آمده که به ایرانی ها توهین کرده و خیلی از بالا به پایین به همه نگاه کرده و به یک سری از تماشاچی ها مثل آقای قائمیان و مرزبان که داشتند سالن را ترک می کردند ، به انگلیسی فحش داده است . نمی دانم ، به گونه ای آنها را از فرنگ می آورند که انگار جعفر خان از فرنگ برگشته است و آنها می فهمند و ما نمی فهمیم . هنرمندان بزرگی در این مملکت هستند که اگر تهیه کننده هایی که آنها دارند را ما هم داشته باشیم ، نمی گویم بهتر از آنها ولی خیلی نزدیک تر به آنها می شویم . بحث ما بحث امکانات است . تئاتر شهر که باید بهترین مکان برای اجرا باشد بدترین مکان است .

يک نظر ثبت شده است .

  1. نورالدین گفت:

    نمایش هملت استثنایی ترین کار این جشنواره بود و اصلا هیچ توهینی در ان نبود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *