هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی

عطالله کوپال : نمایش آیینی و سنتی باید نماد یک جاذبه ی توریستی برای سرزمین مان باشد .


ت

تئاتر فستیوال

دکتر عطالله کوپال در مورد حضور در جشنواره و بازیگران نمایش “خواستگاران مهری ناز” گفت : خیلی خوشحالم که در جشنواره آیینی و سنتی حضور یافته ام و این برای من افتخار بزرگی است . برخی از کسانی که در این نمایش با ما همکاری کردند ، دانشجویانی بودند که به تئاتر علاقمندند و یا دانشجویان رشته ی تئاتر هستند که خیلی خوب درخشیدند ، برخی هم ار استادان هنر نمایش هستند . در مجموع احساس می کنم که کار موفقی بود و توانستیم به تئاتر کشورمان خدمت کنیم .
وی در ادامه در مورد احتمال اجرای عموم این نمایش گفت : تصمیم به اجرای عموم این نمایش دارم ولی به هر حال چون این اجرا هم موزیکال است و هم کمدی ، بنابراین حتما باید بعد از محرم و صفر آن را اجرا ببریم .
این استاد دانشگاه در مورد تاثیر جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در معرفی اینگونه نمایشی به عموم مردم ، اظهار کرد: به نظرم خوب است البته به شرط اینکه معرفی اینگونه آثار به مردم فصلی نباشد و در تمام طول سال صورت بگیرد یعنی ما فقط منتظر نشویم که جشنواره از راه برسد تا چراغ نمایش های آیینی و سنتی روشن شود . به نظرم شایستگی دارد که در تمام فصول سال نمایش های آیینی و سنتی به روی صحنه برود و نماد کشور و فرهنگ مان باشد و از همه مهم تر نماد یک جاذبه ی توریستی برای سرزمین مان باشد .
وی همچنین در مورد اینکه چگونه می توان نسل جدید را به نمایش های آیینی و سنتی علاقمند کرد ، توضیح داد : در نظر بگیرید یک بخش قابل توجهی از سینمای جهان در هالیوود تولید می شود و بخشی از سینمای هالیوودی تولید تهیه کننده های ژاپنی است . ولی آیا این سبب شد که در ژاپن نمایش های سنتی از بین برود ؟! هرگز ، شما اگر به ژاپن بروید ، می توانید در تماشاخانه های به خصوصی نمایش های آیینی و سنتی آن ها را مشاهده کنید . به نظرم ما نیز نباید گمان کنیم که ارتباط با نسل جوان صرفا از طریق رسانه و یا سینما صورت می گیرد . تئاتر یک ارتباط شریف با قلب انسان ها است و هرگز نمی تواند چیز دیگری جایگزین آن شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *