فراخوان بخش نمایشگاه اسناد تصویری جشنواره تئاتر اکبر رادی


فراخوان بخش نمایشگاه اسناد تصویری نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی اعلام شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی، فراخوان بخش غیررقابتی نمایشگاه اسناد تصویری نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی اعلام شد.

برگزاری نمایشگاه عکس، پوستر، طراحی و اسناد تصویری در نخستین دوره جشنواره تئاتر اکبر رادی، ضرورت حضور این بخش را در این جشنواره نشان می‌دهد. این بخش در این دوره از جشنواره به صورت غیررقابتی برگزار می شود.

برگزاری بخش غیر رقابتی نمایشگاه عکس، پوستر، طراحی و اسناد تصویری آثار استاد اکبر رادی هم آثار خلق شده در ارتباط با آثار، اندیشه ها و شخصیت استاد اکبر رادی را گرد هم می آورد و هم موجبات آشنایی نسل امروز را با هنرمندان این عرصه فراهم می سازد. در بخش عکاسی، طراحی، گرافیک و اسناد تصویری کلیه عکاسانی که از شخصیت یا آثار استاد اکبر رادی عکاسی کرده اند یا از آثار صحنه ای و نمایشنامه خوانی این هنرمند پوستر، بروشور و طرح جلد نمایشنامه یا کتاب هایی در مورد آثار و اندیشه های اکبر رادی طراحی کرده اند، می توانند براساس شرایط و مقررات این بخش غیررقابتی در نخستین دوره جشنواره تئاتر اکبر رادی شرکت کنند.

شرایط و مقررات حضور در این بخش

* شرکت در این بخش برای تمامی هنرمندان آزاد است.

* آثار ارسالی می بایست مربوط به آثار و شخصیت استاد اکبر رادی باشد.

* در این بخش غیر رقابتی، هر شرکت کننده مجاز است تا ۱۰ اثر ارسال کند.

* آثار ارسالی محدودیت تاریخی ندارد. شرکت کنندگان می توانند اثر یا آثار مرتبط با شخصیت و آثار استاد اکبر رادی را که مربوط به سال های گذشته باشد، ارسال کنند.

* تمامی آثار ارسالی باید با موازین و مقررات جشنواره مطابقت داشته باشند.

* آثاری که به بخش نمایشگاه اسناد تصویری این جشنواره راه پیدا نکنند، در بنیاد اکبر رادی آرشیو می شود تا پس از تأسیس موزه آثار استاد اکبر رادی با ذکر نام خالق اثر در آنجا نگهداری شود.

* در این بخش غیر رقابتی، هر عکس یا سندی حتما باید دارای دو خط توضیحات (کپشن) باشد وترجیحا عکس های ارسالی با محتوای متن نمایشنامه و شخصیت های شناخته شده آثار اکبر رادی مرتبط باشد.

* تصاویر و اسناد مرتبط با اکبر رادی شامل پرتره نگاری.

* در این بخش غیر رقابتی عکاسان و طراحان می توانند آثار خود را که به شرح ذیل مرتبط با آثار و برنامه های مربوط به استاد اکبر رادی است، به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند:

۱) مستندنگاری: تمرین و پشت صحنه نمایش ها، مراسم و نشست های گوناگون، سخنرانی ها، نکوداشت ها، جشنواره ها، نمایشنامه خوانی ها و …

۲) عکاسی از تئاترها یا نمایشنامه خوانی هایی که از نمایشنامه های استاد اکبر رادی روی صحنه رفته اند یا نمایشنامه خوانی شده اند.

مدارک مورد نیاز

* ارسال آثار با قابلیت چاپ (قطع اثر اورجینال)، رزولوشن ۳۰۰ و فرمت jpg به نشانی الکترونیکی bonyaderadi@gmail.com

* ارسال بیوگرافی عکاس یا طراح حد اکثر در ۱۰۰ کلمه در فایل Word و یک قطعه عکس وی به صورت فایل  JPG به نشانی پست الکترونیکی bonyaderadi@gmail.com

* تکمیل فرم تقاضای حضور در جشنواره.

از سوی دبیرخانه جشنواره، پایان وقت اداری روز پنجشنبه ۱۵ آذرماه سال جاری به عنوان آخرین مهلت برای دریافت مدارک لازم اعلام شده است. همچنین از روز سه شنبه ۱۸ تا شنبه ۲۲ دی ماه نیز نمایشگاه عکس، پوستر و اسناد تصویری استاد اکبر رادی برپا می شود.

علاقه مندان و متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند از طریق مکاتبه با پست الکترونیکی دبیرخانه به نشانی bonyaderadi@gmail.com و یا مراجعه حضوری به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا، فرهنگسرای ارسباران، طبقه دوم مراجعه و یا با شماره تلفن های ۲۰- ۲۲۸۷۲۸۱۸ داخلی ۱۱۰ و ۰۹۱۹۹۸۳۹۴۰۵ اقدام کنند.

نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی با دبیری بهزاد صدیقی در شش بخشِ مسابقه مونولوگ، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، مسابقه نمایشنامه‌خوانی، مسابقه مقالات و سمینار رادی‌شناسی، نمایشگاه کاریکاتور با عنوان «لبخند با شکوه آقای رادی» و نمایشگاه اسناد تصویری آثار استاد اکبر رادی از ۱۸ تا ۲۸ دی ماه ۹۷ توسط بنیاد اکبر رادی در تهران برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *