در گفت و گو با تئاتر فستیوال :

فرهاد جم : امیدوارم دوباره به صحنه تئاتر بازگردم .


فرهاد جمم بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون پس از مدت ها دوری از عرصه ی بازیگری ، با آنسامبل “یرما” به کارگردانی اشکان صادقی و الهام شکیب به صحنه بازگشته است . به بهانه ی اجرای این نمایش در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر ، خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با فرهاد جم داشته است که می توانید آن را در ادامه بخوانید .

تئاتر فستیوال

فرهاد جم با اشاره به اینکه دست مایه قرار دادن نمایشنامه “یرما” برای اجرای آنسامبل کار دشواری بود ، در این رابطه گفت : ایجاد هماهنگی واقعا بسیار سخت است . باید در حرکات مان ریتم موسیقی را داشته باشیم . در ضرب آهنگ ها اینکه چه جایی باید شروع یا قطع کنیم ، این مسئله باید رعایت شود .

او ادامه داد : در حقیقت من از بدو شروع کار ، با گروه نبودم . شاید یک ماه از تمرین دوستان گذشته بود که بهشان ملحق شدم . در مدتی که برای اجرای عموم تمرین کردیم و زمانی که اجرای عموم داشتیم و همچنین تمرینات مربوط به جشنواره ، سختی  کار را با پوست و گوشت و استخوان حس کردم .

بازیگر آنسامبل “یرما” در مورد مدت زمان تمرین گروه اجرایی این اثر گفت : من برای اجرای عموم حدود ۴۰ روز تمرین کردم ولی بچه ها حدود ۳ ماه تمرین داشتند . برای جشنواره هم حدود ۱۵ روز پیش شروع به تمرین کردیم .

او همچنین در مورد استقبال مخاطبان در زمان اجرای عموم و جشنواره تئاتر فجر به خبرنگار تئاتر فستیوال گفت : در اجرای عموم با اینکه ساعت اجرا ساعت خوبی نبود ، ساعت ۱۷:۳۰ تابستان ، ولی استقبال خوب بود و  از این نوع نمایش ها در کشور ما خیلی اجرا نمی شود ولی اکثر کسانی که نمایش را دیدند ، با آن ارتباط برقرار کردند و دوست داشتند و انرژی اجرا را دریافت کرده بودند و فکر می کنم درمجموع راضی بودند .

فرهاد جم در در مورد دور بودن از صحنه ی تئاتر در سال های اخیر گفت : دلایلی وجود دارد که الان زمان مناسبی برای بیان آن ها نیست ولی امیدوارم که دوباره به صحنه بازگردم ولی باید ببینیم که چه پیش می آید .

او در پایان در مورد جشنواره تئاتر فجر گفت : جشنواره همیشه بیننده و تماشاچی خودش را دارد و تب و تاب جشنواره هم همیشه هست . برای دوستان عزیزی که کار نمایش می کنند ، آرزوی موفقیت می کنم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *