محمد رضا درند : “امیدوارم مردم بیشتر با تئاتر خو بگیرند .”


نمایش “غرامت” به نویسندگی اصغر گروسی و کارگردانی مشترک محمد رضا درند و سعید زندی از کرمانشاه یکی از نمایش هایی است که در بخش تولیدات تازه تئاتر ایران در سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به روی صحنه رفته است . به بهانه ی اجرای این نمایش در جشنواره تئاتر فجر خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با محمدرضا درند داشته است که می توانید در ادامه بخوانید .

تئاتر فستیوال

محمدرضا قیطاسی – تئاتر فستیوال : محمدرضا درند در مورد انتخاب نمایشنامه ی “غرامت” برای اجرا در جشنواره تئاتر فجر گفت : ما سال ۹۲ یکی از نوشته های آقای گروسی را کار کردیم ، این آشنایی فتح بابی برای کار بعدی بود . در کار بعدی به ما پیشنهاد دادند متنی را که زمینه داستانی اش از خود ایشان بود ، را بنویسند . سال ۹۳ خواستیم این متن را اجرا کنیم ولی دیدیم از پختگی لازم برخوردار نیست . بعد از بازنویسی ، متن در سال ۹۴ برای بخش تازه های فجر ارائه شد و خوشبختانه بین آثار پذیرفته شده  برای فجر بود .

وی در ادامه در مورد گروه بازیگران نمایش “غرامت” توضیح داد : این گروه از سال ۷۴ شکل گرفته و خوشبختانه این ششمین سال پیاپی است که در جشنواره فجر حضور داریم . از سال ۸۹ تا به حال ، هشت کار در جشنواره فجر داشته ایم و گروهی است که بازیگرانش سال ها با هم کار کرده اند و کنار هم هستند .

کارگردان نمایش “صورت به صورت” در مورد اجرا در جشنواره تئاتر فجر گفت : همیشه کارگردان و عوامل دوست دارند ایده آل ترین اجرا را داشته باشند ، ولی با توجه به اینکه مسابقه تئاتر ایران بخش های مختلفی مانند مرور هم دارد ، تنها بخش تازه ها بود که امکان اجرا در شهرستان را نداشت ، ما هم مثل گروه های دیگری که در بخش تازه ها بودند ، طبق قوانین باید کارمان بکر و تازه به جشنواره  می رسید . در نتیجه تنها ضربه ای که کار می خورد ، به خاطر اجرا نرفتن برای تماشاچی و ندیدن بازخورد نمایش بود و ما نیز مانند ۱۰ گروه دیگر بخش تازه ها اولین اجرای مان ، در جشنواره بود.

وی در مورد برنامه ریزی های سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر و کیفیت آثار گفت : تنها لطمه ای که ما در جشنواره فجر می خوریم ، عدم حضور کامل در جشنواره و ندیدن آثار است . خوشبختانه امسال به نطرم بخش بین الملل بخش پر رونقی بود . روابط عمومی و دبیرخانه جشنواره از لحاظ نظم و برنامه ریزی فوق العاده بودند . حالا پیش آمدهایی که از قبیل تاخیر در اجرا بوجود می آید ، طبیعی است و کسی نمی تواند جلوی آن را بگیرد . فرضا ماشین داورها دیر می رسد یا برق سالن می رود ، کما اینکه وسط اجرای ما برق سالن رفت ، این ها یک سری پیش آمد هایی است که غیر قابل پیش بینی هستند .

محمدرضا درند در پایان گفت : امیدوارم تئاتر همچنان باشد و مردم بیشتر با تئاتر خو بگیرند …

يک نظر ثبت شده است .

  1. سوران گفت:

    دم بچه های شهرستان گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *