خانه ی محمد لطیفی فرد ، در زلزله تربت جام خراب شد .

پیشکسوت دهل نوازی کشورمان در چادر زندگی می کند ! به فکر ایشان باشیم .


زلزله ی شدید اخیری که در استان خراسان رضوی رخ داد ، خسارات جبران ناپذیری برای مردمان شهر و روستاهای این استان به بار آورد که من جمله خانه خراب شدن یکی از پیشکسوتان این خطه از سرزمین مان بود .

محمد حسین لطیفی - دهل نوازی تربت جام

به گزارش تئاتر فستیوال ، خانه ی محمد لطیفی فرد ، پیشکسوت دهل نوازی شهرستان تربت جام بعد از زلزله ی اخیری که در این شهر و روستاهای اطراف آن رخ داد ،  خراب شد و او به همراه خانواده اش مجبور شد در حیاط خانه شان چادر بزنند . با توجه به پایان فصل گرم و شروع فصل سرد ، شرایط سختی در انتظار خانواده ی این پیشکسوت عزیز کشورمان است .

سعید البرز ، از هم گروهی های این پیشکسوت در گروه هنری البرز در این رابطه به خبرنگار تئاتر فستیوال گفت : آقای محمد لطیفی فرد ، پیشکسوت هفتاد ساله ی تربت جام هستند که بیشتر عمرشان را دهل نوازی کرده اند . در شب های ماه رمضان صدای ساز ایشان است که همه را برای سحری بیدار می کند و سال های سال برای هنر شهر ما زحمت کشیده اند . دارای سه دیپلم افتخار و چندین مقام کشوری هستند و به همراه گروه بزرگ تربت جام به سرپرستی استاد فاروق  کیانی در هشت کشور دنیا اجرا داشته اند .

وی درباره ی حادثه ی پیش آمده برای این پیشکسوت دهل نوازی توضیح داد : متاسفانه در زلزله ای که امسال در تربت جام اتفاق افتاد خانه کاهگلی ایشان که خانه ای قدیمی بود فرو ریخت و تماما خراب شد . ایشان مجبور شده اند داخل حیاط خانه شان چادر بزنند و با خانواده شان در چادر زندگی می کنند . زندگی در این شرایط بسیار مشکل است . کمکهای ما و مردم تربت جام بسیار اندک بوده و در حدی نیست که بتوانیم برای ایشان خانه ای تهیه کنیم .

البرز - لطیفی - پیشکسوت دهل نوازی - آیینی 18

البرز در ادامه از مسئولین مربوطه برای حل مشکلات این پیشکسوت دهل نوازی تقاضا کرد : ما از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت جام و همین طور مسئولین استان پیگیری کرده ایم ولی متاسفانه تعداد هنرمندانی که در زلزله اخیر دچار مشکل شده اند آنقدر زیاد است که کمک کمی که برای این پیشکسوت صورت گرفته گره گشای مشکلات ایشان نیست و خانه ی ایشان به همان شکل مخروبه باقی مانده است . آقای محمد لطیفی فرد مشکلات بسیاری دارند و دست کسانی را که برای ایشان قدمی بردارد و از این در به دری نجات دهد ، عاجزانه می بوسم .

سعید البرز در پایان گفت : جایگاه یک هنرمند نامی کشور و کسی که باعث افتخار ایران زمین است این گونه نباید باشد . ان شالله که مسئولین مربوطه به این مسئله رسیدگی کنند . اگر مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمی به فکر این هنرمندان پیشکسوت کشورمان باشند و قدمی برای شان بردارند ما ممنون و سپاس گزارشان می شویم .

۲ نظر ثبت شده است .

  1. گلی گفت:

    وااااا چه بد!! بقیه مردم چیکار می کنند؟؟؟؟ شب های کویر خیلی سرده

  2. حقیقت جو گفت:

    متاسفم برای مسئولین کشوری که وضعیت هنرمندمون این باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *