محمودرضا رحیمی و مجید برزگر “ماشینیست” را افتتاح کردند


یکشنبه ، سوم مرداد ماه ، نمایش “ماشینیست” اجرای عموم خود را آغاز کرد .

نمایش ماشینیست - مهدی مشهدی کاظمی

به گزارش تئاتر فستیوال ، آیین افتتاح نمایش “ماشینیست” با حضور مخاطبان ، هنرمندان و اصحاب رسانه روز یکشنبه – سوم مرداد ماه در تالار مولوی برگزار شد که طی آن امیر حسین حریری ، رئیس مرکز تئاتر مولوی، محمودرضا رحیمی، مدرس دانشگاه و کارگردان تئاتر، مجید برزگر، نویسنده و کارگردان سینما و مهدی مشهدی کاظمی، کارگردان “ماشینیست” به ایراد سخن پرداختند .

حریری با اشاره به خلاء آموزشی برخی گونه های نمایشی در دانشگاه ها گفت: تجربه ای که در فرم نمایش “ماشینیست” شاهدش هستیم، سخت و پرخطر است چون آنطور که باید ابزار بدن و حرکت در تخصص بازیگری جدی گرفته نمی شود .

رئیس مرکز تئاتر مولوی افزود: این مرکز دانشگاهی در برنامه های آموزشی آتیِ خود قطعا با آسیب شناسی سرفصل های دانشگاهی به جبران این مهم خواهد پرداخت کما اینکه به نظر می سد، امروز بازنگری در برخی از حوزه های درسی دانشگاه ها در رشته تئاتر ضروری است.

محمودرضا رحیمی بازیگر

محمودرضا رحیمی، با اظهار شگفتی از بازسازی مرکز تئاتر مولوی عنوان کرد: بعد از تعمیرات به مولوی نیامده بودم و راستش توقع این سطح از تغییرات اساسی را در اینجا  نداشتم. امروز خیلی خوشحالم که این محل پرخاطره و ارزشمند با این شمایل زیبا در خدمت چرخه ی تئاتری ما مخصوصا تئاتر دانشگاهی ایران است.

وی با اشاره به نمایش “ماشینیست” گفت: کارگردان این اثر را از سال ۷۷ و زمانی که خیلی کوچکتر بود می شناسم، مطمئنم در انتخاب تئاتر، راه درستی را برگزیده و بعدا از او بیشتر خواهیم شنید.مجید برزگر کارگردان سینما

همچنین مجید برزگر، کارگردان سینما که به عنوان میهمان ویژه به این مراسم آمده بود در سخنانی کوتاه گفت: تالار مولوی تاریخچه ی خاطرات زیبای ماست، ما همگی در سینما و تئاتر از یک خانواده ایم و به هم نزدیکیم.

کارگردان فیلم سینمایی “پرویز ” افزود: مولوی مثل خانه است و من امروز خوشحالم که در این خانه ام و امیدوارم با اجراهای خوب، انرژی مثبت همیشگی اش را جاری کند.

در پایان این مراسم، شال نمادین مرکز تئاتر مولوی، با حضور محمودرضا رحیمی و مجید برزگر به مهدی مشهدی کاظمی اهداء شد.

“ماشینیست” هر شب، ساعت ۲۰:۳۰ و به مدت ۶۰ دقیقه در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی به صحنه می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *