دبیر جشنواره فجر استانی یزد : کمبود اعتبار مهمترین چالش جشنواره تئاتر فجر است .


امسال شش استان در سطح کشور میزبان و برگزار کننده سی و چهارمین جشنواره بین المللی استانی هستند . استان یزد به مدت ۴ روز از ۲۴ الی ۲۷ دی ماه میزبانی این جشنواره را  بر عهده دارد . به بهانه آغاز جشنواره تئاتر فجر استانی یزد ستاد خبری روابط عمومی جشنواره فجر با محمود دهقان هراتی رئیس انجمن نمایش استان یزد و دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر استانی یزد گفتگویی انجام داد.
تئاتر فستیوال
دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی استانی در باره مراسم افتتاحیه این جشنواره در استان یزد گفت : به دلیل اینکه بخش جنبی رقابتی نیست و به دلیل کمبود بودجه ، هزینه های برنامه  و کمبود زمان برای برنامه ریزی و فراهم کردن امکانات، مراسم  افتتاحیه برگزار نمی شود .
دهقان هراتی افزود: ۳ سالن شهر یزد به نام های تالار هنر ، تالار شرف الدین و پلاتوی حوزه هنری اختصاص به برگزاری نمایش های جشنواره دارند . ۶ نمایش خارج از استان  شامل ۳ کار از تهران، یک کار از تبریز  ،یک کار از استان کهکیلویه و بویر احمد شهرستان گچساران و یک کار از استان هرمزگان در این استان اجرا می شود  و دو برنامه نمایشنامه خوانی در جشنواره پیش بینی شده که این بخش دربرگیرنده آثار هنرمندان یزد خواهد بود.
دهقان افزود : در زمینه کارهای خیابانی قرار بود ۳ کار اجرا شود که به دلیل آماده نبودن گروه ها این بخش اجرایی ندارد .
کارهای تبلیغاتی زیادی توسط شهرداری و سایت های انجمن نمایش و سایت خبری  شامل چاپ بنر و پوستر انجام شده است و در فضای مجازی نیز در شبکه های اجتماعی تبلیغات گسترده ایی انجام شده است .
دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی استانی در مورد برنامه های جنبی این جشنواره گفت : یک ورک شاپ به عنوان عکاسی تئاتر قرار است برگزار شود .
وی با بیان اینکه مسائل مالی درباره جشنواره‌ها در سال‌های گذشته هم وجود داشت، گفت: کمبود اعتبار به عنوان مهمترین چالش جشنواره تئاتر فجر مطرح است که امیدواریم با قول مساعد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و رئیس سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حل شود.
دبیر جشنواره تئاتر فجر اضافه کرد: مهمترین دغدغه ما در حال حاضر اجرای خوب و جلب رضایت گروه‌های نمایشی به عنوان میهمانان این جشنواره است که امیدواریم با همکاری و تلاش مضاعف عوامل اجرایی، این مهم نیز محقق شود و میهمانان رضایت خاطر از میزبانی یزد داشته باشند.
وی با بیان اینکه رضایت مخاطبان و هنرمندان حاضر در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هم برای ما مهم است، تصریح کرد: با این وجود مسائلی هم باقیمانده که امیدواریم تا قبل از اولین اجرا رفع شود.
این فعال هنری با اشاره به تاثیر کمبود اعتبارات عنوان کرد: مهمترین و بزرگترین مشکل، هماهنگی با گروه‌های مهمان برای ورود و اسکان بوده که خوشبختانه حل شده اما هنوز مسئله مالی آنگونه که باید رفع نشده و این موضوع بر اسکان و حضور گروه های نمایشی تاثیرگذار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *