مراسم هفتمین روز درگذشت حسین محب اهری برگزار شد


مراسم هفتمین روز درگذشت زنده یاد حسین محب اهری سه‌شنبه ۲ بهمن‌ماه در مسجد بلال صداوسیما  برگزار ‌شد.

به گزارش تئاترفستیوال ، مراسم هفتمین روز درگذشت زنده‌یاد حسین محب اهری روز سه‌شنبه ۲ بهمن‌ماه ساعت ۱۴ الی ۱۵:۳۰ در مسجد بلال صداوسیما با حضور هنرمندان و مدیران صداوسیما برگزار شد.

دکتر حمید شاه‌آبادی معاون صدای سازمان صداوسیما، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضان علی موسوی مقدم قائم‌مقام صداوسیمای جمهوری اسلامی، مجید زین‌العابدین مدیر شبکه یک سیما، محمد احسانی ( مدیر شبکه نسیم ) ، شهرام کرمی ( مدیر کل هنرهای نمایشی ) ، اصغر همت ، جواد اعرابی ، صادق توکلی ، بیژن افشار ، دکتر احمد جولایی ، علیرضا درویش نژاد ، محمد کدخدایی ، محمد جعفر محمدزاده ( مدیر رادیو ایران ) ، مریم کاظمی ، مهدی توکلی زاده ( مدیر تامین شبکه نسیم ) ، علی فروتن ،  حمید گلی ، مجید یراقبافان ، فرحناز منافی ظاهر و …. از جمله هنرمندان و مدیرانی بودند که در این مراسم حضور داشتند .

رضا رفیع ، مجری این مراسم بود و میثم تربتی تهیه‌کننده صداوسیما و همکار حسین محب اهری در سوگ او به مداحی پرداخت.

رضا رفیع  بیانیه‌های تسلیت دکتر محمود واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری ، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ، دکتر علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما و مرتضی میرباقری معاون رئیس سازمان صداوسیما را برای حضار خواند.

متن این پیام ها به شرح زیر است :

متن پیام تسلیت دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی

بسم‌الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون

درگذشت هنرمند پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر آقای حسین محب اهری موجب تأسف گردید.
ایشان به‌عنوان بازیگری توانمند، بااخلاق و پرنشاط در نزد مردم شناخته‌شده بود و همواره حتی علیرغم بیماری تا آخرین لحظه با این روحیه هنرآفرینی می‌کرد.
ضمن عرض تسلیت به مردم هنردوست کشورمان و خانواده ایشان، برای آن مرحوم رحمت و غفران و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

متن پیام تسلیت دکتر محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت هنرمند پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر، آقای حسین محب اهری موجب تأسف و تألم گردید.

حسین محب اهری به‌عنوان هنرمندی بانشاط، اخلاق‌مدار و حرفه‌ای، خالق خاطرات خوش بسیاری نزد مردم شد و باروحیه‌ای مثال‌زدنی با بیماری مبارزه کرد و تا آخرین لحظات عمر خویش برای مردمش هنرآفرینی کرد.

فقدان این هنرمند عزیز را به خانواده ایشان و مردم هنردوست کشورمان تسلیت می‌گویم و ضمن طلب آمرزش و غفران الهی برای آن مرحوم از درگاه ایزد منان، برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌کنم.

متن پیام تسلیت دکتر علی عسگری رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت هنرمند پیشکسوت و متعهد تئاتر، سینما و تلویزیون آقای حسین محب اهری را که بسیاری از مردم از کودک و نوجوان تا بزرگ‌سال و کهن‌سال با نقش‌آفرینی‌های او به‌ویژه در قاب تلویزیون خاطره‌ها دارند، به خانواده ایشان، جامعه هنری و مردم تسلیت عرض می‌کنم. از خداوند تعالی برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و بر ای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

متن پیام تسلیت مرتضی میرباقری معاون رئیس صداوسیمای جمهوری اسلامی

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت حسین محب اهری، هنرمند دوست‌داشتنی، پرتوان و بااخلاق کشورمان، موجب تأثر و اندوهی عمیق شد. پذیرفتن از میان ما رفتن بازیگری که همواره با چهره‌ای بشاش و پرامید به استقبال زندگی می‌رفت، برای همه ما دشوار و دردناک است. بازیگری که چهار دهه، هنرمندانه زندگی کرد و فعالیت‌های هنری‌اش برای نسل‌های مختلف مردم در سرزمین ما شناخته‌شده است، به همین دلیل هم تصویر و صدای او هیچ‌گاه از خاطر ایرانیان فراموش نخواهد شد.

هجرت این هنرمند یک خسران بزرگ برای فرهنگ و هنر ما و به‌ویژه رسانه ملی محسوب می‌شود. چراکه محب اهری از شخصیت‌های کم‌نظیر و نادر در این دوران بود که تا آخر، متعهدانه زیست و کارکرد. او همیشه به مردم عشق می‌ورزید و همین نیرو به او انگیزه داد تا حتی در واپسین روزهای سخت زندگی دنیایی خود دست از تلاش و خلاقیت برندارد.

حضور درخشان او در سریال هایی چون «مختارنامه»، «تبریز در مه»، «پایتخت ۲» «معمای شاه» و … که از آثار محبوب و پربیننده سیما طی سالیان اخیر نیز محسوب می‌شوند، گویای تعهد این بازیگر و علاقه‌اش برای ایفای نقش در آثار روشنگر و آگاهی‌بخش است.

این‌جانب، درگذشت این هنرمند فقید را حضور خانواده محترم ایشان، خانواده رسانه ملی، جامعه هنری و مردم همیشه قدردان کشورمان تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان از خداوند متعال طلب صبر و برای آن هنرمند والامقام رحمت و غفران الهی مسئلت دارم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *