هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی

مرضیه برومند : برای هر جشنواره ای آرزو می کنم که کل شهر را درگیر کند .


مرضیه برومند ، دبیر جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی که سال ها در زمینه کودک فعالیت داشته ، در سومین روز از هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی به بخش جوانه های نمایش ایرانی سری زده و به تماشای آثار در این بخش نشسته است . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال ، گفت و گویی با وی داشته است که می توانید آن را در ادامه بخوانید .

تئاتر فستیوال

مرضیه برومند در رابطه با بخش جوانه های نمایش ایرانی جشنواره نمایش آیینی و سنتی به خبرنگار تئاتر فستیوال گفت : عکس هایی که در چند روز گذشته از این اجراها دیده بودم ، بسیار جذاب بود و این دو اجرایی هم که امروز در این بخش دیده ام خیلی جذاب بودند . کمی طولانی بود ولی  اینکه بچه ها و پدر و مادرها را جذب می کند خیلی خوب است .

او همچنین ادامه داد : به طور کلی از هر چیزی که خانواده ها را به هم نزدیک کند خیلی لذت می برم و فکر می کنم بخش جوانه ها این کار را کرده است . بچه ها به همراه پدر ، مادر ، پدربزرگ یا مادر بزرگشان به اینجا می آیند و از این فضای باز و مفرح استفاده می کنند .  اینکه بچه ها از کودکی با نمایش های آیینی و سنتی  آشنا شوند ، بسیار عالی است .

دبیر دوسالانه جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی درباره وجود چنین فضاهایی در جشنواره عروسکی نیر توضیح داد : ما سال گذشته در جشنواره عروسکی بخش پاتوق کودک را داشتیم که به نوعی فعالیت های مشابهی در آن صورت می گرفت . بخش هایی هم داشتیم که بچه ها در آن کار عروسکی می کردند . همین طور بچه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم اجرا داشتند . هفت اثر از بین کارهایی که در کلاس های نمایش عروسکی کانون اجرای موفقی داشتند را انتخاب کردیم و در جشنواره به روی صحنه رفتند . در واقع دو روز جشنواره را به نوجوان ها اختصاص دادیم که در پلاتو اجرای تئاتر شهر اجرا کردند و اجراهایشان هم موفق بود .

برومند درباره  برگزاری پویاتر جشنواره نمایش های آیینی و سنتی اذعان داشت : من به طور کلی برای هر جشنواره ای آرزو می کنم کل شهر را درگیر کند . کاری که خودم در دو دوره پیشین جشنواره ی تئاتر عروسکی سعی کرده ام انجام دهم . تا اندازه ای موفق بوده ام ولی هنوز خیلی با آن تصویری که در ذهن دارم فاصله دارد که شهر عروسکی بشود ، تمام محله ها اجراهای عروسکی داشته باشند ، اجراهای خیابانی داشته باشند و یک جشن همگانی برپا شود . متاسفانه امکانات ما همیشه محدود است و مشکلاتی بر سر راه این قضیه وجود دارد . بحث بودجه و امکانات مانع شده است . ولی فکر می کنم این مسئله سال به سال گسترده تر می شود . همانطور که در حال حاضر کل پارک دانشجو و محوطه ی مجموعه تئاتر شهر درگیر شده است که به نظرم خیلی خوب است . امیدوارم هرچه می گذرد امکانات مان بیشتر شود تا بتوانیم همه ی مردم شهر را درگیر تئاتر کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *