در گفت و گو با تئاتر فستیوال :

مریم بوبانی : نمایش “فروغ ساراپینا” سطح کیفی تئاتر را بالا برده است .


نمایش “فروغ ساراپینا” به کارگردانی محسن حسینی در شهریور ماه امسال در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه رفت . مریم بوبانی بازیگر سینما ، تئاتر و  تلویزیون از جمله میهمانانی بود که به تماشای این نمایش نشست . به این بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال به سراغ این هنرمند رفت و نظر وی را در رابطه با این نمایش جویا شد که در ادامه می توانید ماحصل آن را بخوانید :

تئاتر فستیوال

مریم بوبانی در رابطه با نمایش “فروغ ساراپینا” گفت : تئاتری که آقای حسینی اجرا می کند ، تئاتری غیر متعارف است . ذهنیت مخاطب درباره نمایش هایی که با یک مضمون مشخص اجرا می شوند و به صورتی کلیشه شده اند یک ذهنیت تثبیت شده درباره تئاتر است. قبل از تماشای نمایش آقای حسینی هم او همین ذهنیت را دارد ولی نمایش “فروغ ساراپینا” کلیشه ای نیست . به نظر من آقای حسینی کار بزرگی انجام می دهند . نمایش های ایشان ذهنیت های متعارف را از ذهن تماشاگر دور می کند و می تواند در بالا بردن سطح کیفی تئاتر موثر باشد .

این بازیگر تئاتر با بیان اینکه تعداد آثاری که به فروغ فرخزاد می پردازند ، کم است . گفت : من “فروغ ساراپینا” را بسیار دوست داشتم علی الخصوص به این دلیل که موضوع آن به فروغ فرخزاد می پردازد . متاسفانه در جامعه ما به چنین سوژه هایی بسیار کم پرداخته می شود و به شخصیت های تاریخ ادبیات ما بی مهری می شود . چنین نمایش هایی می تواند به شناخت بیشتر مخاطب کمک کند .

وی ادامه داد : محمدرضا شجریان نقش مهمی در شناختن حافظ و سعدی به مردم داشت ، اکنون ممکن است شخصیت هایی همچون حافظ را عامه مردم بشناسند . آقای حسینی نیز با کارهایی از این دست می توانند کمک زیادی به شناخت مردم از شخصیت های ادبی و هنری معاصرمان که کمتر به آن پرداخته می شود ، داشته باشند .

بوبابی با اشاره به اینکه آرزو دارد چنین کارهایی ادامه پیدا کند ، گفت : با اجرای چنین آثاری تماشاچی ما نسبت به این گونه اجراها به دلیل دارا بودن طراحی حرکت ، علاقه مند می شود .

بازیگر نمایش تارتوف با اشاره به اینکه محسن حسینی از عدم استقبال این نمایش رضایت نداشتند ، گفت : همان طور که آقای حسینی بعد از اجرای امشب از این که از چنین کارهایی استقبال نمی شود ، گله مند بودند . علی رغم این موضوع من علاقه مند هستم که چنین کارهایی باز هم اجرا شوند و آقای حسینی نا امید نشوند و به کارشان ادامه دهند .

وی در پایان افزود : همیشه وقتی یک پدیده جدیدی ایجاد می شود تا اینکه توسط مخاطب پذیرفته شود و نگاه های منفی نسبت به آن کم شود ، زمان می برد . نباید هنرمندان دلسرد شوند . امیدوارم اتفاقات درخشان تری در تئاتر رخ دهد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *