مسئولان سفارت ژاپن به میهمانی “راشومون” رفتند


نمایش “راشومون” در شب گشایش خود و در نخستین اجرا، میزبان مسئولانی از بخش فرهنگی سفارت ژاپن در ایران بود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، مسئولان بخش فرهنگی سفارت ژاپن که هنگام تماشای نمایش بسیار شگفت‌زده شده بودند، پس از اجرا به دیدار و گفت‌وگو با گروه اجرایی پرداختند و شگفتی خویش را از دیدن نمایشی با فرهنگ خودشان در ایران نشان دادند.

مگومی شیمیزو مدیر مرکز فرهنگی سفارت گفت : بسیار برایش جالب است داستانی که در مدرسه خوانده و خیلی ساده از کنار آن گذشته، اینک به نمایشی بدل شده که تا این اندازه ژرفا یافته و ابعاد گوناگون ماجرا را بازگو می‌کند.

او افزود: هرگز فکر نمی‌کردم یک داستان کوتاه، چنین نمایش پراحساس و عمیقی را شکل دهد. ما که ژاپنی هستیم با خواندن داستان به این درک از ماجرا نرسیده بودیم. خیلی از ما این داستان را خوانده‌ایم ولی نمی‌توانم بگویم آن را به درستی فهمیده‌ایم.

مایا نودا مسوول فرهنگی سفارت ژاپن نیز شادی‌اش را از اجرای “راشومون” در ایران ابراز کرد و از گروه اجرایی تشکر کرد که با دقتی بسیار و به شکلی جذاب، نمایشی مدرن را شکل داده‌اند که از ریشه‌های فرهنگ کهن ژاپن بهره می‌برد. او افزود لباس‌ها و فرم‌هایی که در اجرا دیده، سبب شگفتی و خورسندی‌اش شده و بازی بازی‌گران را بسیار دقیق و کارآمد و تاثیرگذار دانست که همواره توجه تماشاگران را در پی دارد و نمی‌گذارد کسی از فضای اثر بیرون رود. در این اجرا جعفر دریانی، مشاور فرهنگی سفارت نیز میهمان گروه اجرایی بود و از تلاش گروه اجرایی برای اجرایی شایسته، بسیار تشکر کرد.

نمایش “راشومون” که بازخوانی داستانی کوتاه از ریونوسوکه آکوتاگاوا، داستان‌نویس آغاز سده‌ی ۲۰ ژاپنی‌ است با نویسندگی و کارگردانی رضا کوچک‌زاده از ۱۶ مرداد اجرایش را در تالار قشقایی تئاتر شهر آغاز کرده است. نازنین احمدی و امیر محمدی بازی‌گران این نمایش هستند که ساعت ۱۹ اجرا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *