محسن زرآبادی پور : نبود مصطفی عبداللهی دردآور است


نمایش ” در اعماق ” به کارگردانی زنده یاد مصطفی عبداللهی از روز یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه رفت . اواسط اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در زمانی که مصطفی عبداللهی در بیمارستان بستری بود و  گروه نمایش ” در اعماق ” تمریناتشان را بدون حضور کارگردان می گذراندند، خبرنگار تئاتر فستیوال به سراغ یکی از بازیگران این نمایش ، آقای محسن زرآبادی پور در نقش کلید ساز رفت و  گفت و گوی کوتاهی با ایشان برقرار کرد . در ادامه می توانید آن را مطالعه کنید : 

زرآبادی اسلاید

محسن زرآبادی پور بازیگر نقش کلیدساز در نمایش ” در اعماق ” از حضور نداشتن مصطفی عبداللهی کارگردان نمایش یاد آور شد و گفت : وقتی آقای عبداللهی نیستند ، ما خیلی چیزها کم داریم ، اعتماد به نفس بعضی از بچه ها از بین رفته است . نبود آقای عبداللهی برای ما دردآور است در صورتی که آقای شهرستانی در راستای آقای عبداللهی پیش می روند و دستشان هم درد نکند ، من از آقای شهرستانی ممنونم که با این ایده ها کمک می کند که کار رو به پیشرفت رود . بازی ها را کنترل می کند ، صحنه را کنترل می کند و یک سری اکت ها را اضافه می کند و مطمئنا آقای عبداللهی وقتی آقای شهرستانی را به عنوان نماینده انتخاب می کنند یک چیزی می دانند ، به هر حال پیشینه آقای شهرستانی زبان زد است و خدا رو شکر کار روز به روز پیشرفت می کند . ولی ما سه ماه تمام برای این نمایش کار کردیم و قبل از آن هم یک سال ایشان متن را تحلیل کردند تا بتوانند منطق این نمایشنامه را در آورند و به همین دلیل این نمایش روایتی از مصطفی عبداللهی شد و الان که ایشان خودشان حضور ندارند واقعا دردآور است که یکسال و خورده ای برای این متن وقت بگذارد و آن را به اجرای جشنواره برساند و پس از آن به اجرای عموم برسانند ولی خودشان حضور نداشته باشند این اتفاق بسیار دردآور است .

زرآبادی پور که در سال ۱۳۹۰  نقش ابن عمر را در نمایش ” انبوهی از هیچکس ” به کارگردانی مصطفی عبداللهی بازی کرده است، با اشاره به اینکه نمایش ” در اعماق ” دومین همکاری او به عنوان بازیگر با مصطفی عبداللهی است، در رابطه با نقش کلید ساز تصریح کرد : نقش کلیدساز نسبت به اجرای جشنواره تغییر بسیاری نکرده است تنها یک سری اکت ها به آن اضافه شده و یک سری میزانسن ها عوض شده ولی شخصیت پردازی تغییر زیادی نکرده  است .

وی همچنین گفت :  از وقتی ما به بیمارستان می رفتیم و به ایشان خبر می دادیم که کار برای اجرا آماده می شود ، ذوق و شوق را در چهره آقای عبداللهی می دیدیم . او انرژی می گرفت و تخت بیمارستان را فشار می داد و کمی بالا می آمد تا بتواند ذوق و شوقش را نشان دهد .

محسن زرآبادی پور در رابطه با عدم حضور مصطفی عبداللهی در تمرینات نمایش گفت : دو سه روز گذشته خبر رسید که حال آقای عبداللهی خیلی بد شده است وقتی این خبر را شنیدیم تک تک بچه ها هر کدام گوشه کناری نشستند و بغض کرده بودند و گریه می کردند . و هر روز قبل از این که کار به روی صحنه برود همه بچه یک ناراحتی و یک بغضی دارند مخصوصا این حال را در خانوم ها می بینیم ای کاش آقای عبداللهی در تمرینات حضور داشتنند البته  نه آنکه خدای نکرده آقای شهرستانی بد باشند . آقای شهرستانی بسیار زحمت می کشند ولی دوست دارشتیم خود آقای عبداللهی حضور داشتند و همان آکسان ها و میزانسن هایی که می دهد بر روی صحنه برود . انشاالله می آیند .

يک نظر ثبت شده است .

  1. Parisa گفت:

    این هم در مخاطب حس میشه هم در واکنش بازیگران بعد ار نمایش، اندوهگین…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *