مرتضی شاه کرم : “جشنواره تئاتر فجر فضای مناسبی برای تعامل هنرمندان است “


نمایش ” نوبت یعنی بعدی” به نویسندگی و کارگردانی مرتضی شاه‌کرم یکی از آثار انتخاب شده برای حضور در بخش مرور تئاتر ایران  در سال ۹۴ در دو نوبت ۱۷ و۱۹ در تماشاخانه سرو به روی صحنه رفت . این نمایش . داستان مادر پیری را روایت می کندکه برای فرزند شهید خود به دنبال اعضای بدن می گردد. نمایش یاد شده اثر گروه تئاتر دیدومک است و شاه کرم مدت زمان یکسال و نیم را صرف نگارش آن کرده است.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از ستاد خبری سی و چهارمین جشنواره  بین المللی تئاتر فجر ، مرتضی شاه کرم که ایفای یکی از نقش های نمایش “نوبت یعنی بعدی” را نیز بر عهده دارد ، درباره ارزیابی خود از جشنواره سی و چهارم گفت: “نحوه اعلام برنامه ها و برنامه ریزی برای بخش های جشنواره تا کنون که به خوبی پیش رفته تنها بحث هماهنگی گروه ها و اجرا و سالن آنها  اندکی ما را دچار مشکل کرد. چرا که در هنگام درخواست سالن برای اجرای نمایش ،سالن سایه را انتخاب کرده بودیم  اما اجرای این نمایش در برنامه تماشاخانه سرو قرار گرفت.”

وی تصریح کرد  :  “حضور فعال گروه های شهرستانی در جشنواره امسال و کارهایی که برای اجرا دارند باعث نوعی تعامل فرهنگی بین گرو ه ها می شود و برای استان هایی که در جشنواره حضور ندارند می بایست از طرف مدیران استانی مربوطه تدبیری اندیشیده شود تا با تقویت زیر ساخت های استان خود بتوانند در سال های آینده امکان حضور در جشنواره را کسب کنند.”

به عقیده مرتضی شاه کرم شورای عالی سیاستگذاری جشنواره تئاتر فجر می بایست از پایان جشنواره فعالیت خود را آغاز کرده و با برگزاری نشست های مستمر قوانین و قواعد مشخصی را تدوین کند تا نظم و برگزاری جشنواره در دوره های بعدی بهتر و ثبیت شده تر ادامه یابد.وی همچنین ترکیب مدیریتی مدیر کل هنرهای نمایشی و دبیر جشنواره تئاتر فجر را یکی از اتفاق های بسیار خوب  و کارآمد جشنواره امسال دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *