در گفت و گوی اختصاصی با تئاتر فستیوال :

رضا رشادت : حمایت از تئاتر دانشجویی بسیار کم است .


نمایش ” از خط زرد فاصله بگیرید ” به کارگردانی رضا رشادت در تالار مولوی در حال اجرا است . متن این نمایش را الهه مجلسی نوشته است . در این نمایش امین اسفندیار، گلزار حذفی، نادر خوش‌بخت، داریوش رشادت، بی‌تا عزیز‌‌‌‌ اقلی، گلنوش قهرمانی و حسین کریمی ایفای نقش می کنند . به بهانه اجرای این نمایش ، خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با کارگردان این اثر انجام داده است که می توانید آن را در ادامه بخوانید :

تئاتر فستیوال

رضا رشادت در رابطه با انتخاب نمایشنامه از خط زرد فاصله بگیرید ” به خبرنگار تئاتر فستیوال گفت : پنج سال است که ایده ی این نمایشنامه به ذهن من و نویسنده ی این اثر رسیده است و روی متن آن کار کرده ایم و اتود زده ایم . الهه مجلسی به عنوان نویسنده در تمرینات مان حضور داشت و هر روز متن را کم و زیاد می کردیم تا اینکه در نهایت به متن اجرا شده رسیدیم  .

وی درباره ی مستند بودن متن این نمایش توضیح داد : ما دوست داشتیم در هر مورد خودکشی و مرگ خودخواسته ای که در این نمایش اتفاق می افتد ، کاملا به صورت مستند پیش برویم ولی این اجازه را نداشتیم و نتوانستیم اطلاعات زیادی پیدا کنیم . بنابراین داستان های کوتاهی را در حد چند سطر پیدا کردیم و خودمان کمی آن را گسترش دادیم . اولین داستان ما مختص به خودکشی دختری به نام مریم است که پدر و مادرش از هم طلاق گرفته بودند و با عمه اش زندگی می کرد . تمام قصه ی زندگی او در این نمایش واقعی است . در مورد قصه های دیگر هم تنها توانستیم در حد یک خط اطلاعات بدست بیاوریم ؛ به عنوان مثال دختری که خودکشی کرده بود و دو ماه قبل سقط جنین داشت و ما این خط قصه را گسترش دادیم  .

رشادت در خصوص تمرینات گروه و انتخاب بازیگران این نمایش اظهار داشت : این پنجمین اثری است که من به همراه بازیگران این نمایش به روی صحنه برده ام . ایده این نمایش چندین سال همراهمان بود و همیشه به دنبال فرصتی بودیم که آن را به اجرا در آوریم ولی تحقیقات مان زمان زیادی برد و در این مدت ، جسته و گریخته تمرین کرده ایم . از این رو نمی توانم دقیق بگویم پروسه آن چند ماه بوده است  .

کارگردان نمایش از خط زرد فاصله بگیرید ” در پایان در رابطه با اجرای این تئاتر دانشجویی گفت : انتظاری که می توان از دانشگاه ، مرکز هنرهای نمایشی و وزرات علوم داشت ، این است که توجه بیشتری به تئاتر داشته باشند . در حال حاضر حمایت ها بسیار کمتر از چیزی است که قشر دانشجو به آن احتیاج دارد . ولی خدا را شکر می کنم که این نمایش فروش خوبی داشت و از تالار مولوی ممنون هستم که همچنان از دانشجویان حمایت می کند  .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *