پوریا عبدی : لوکا در نمایش خرس یک کاتالیزور دراماتیک است .


نمایش خرس از آثار مشهور آنتون چخوف به کارگردانی احسان ناجی و سحر پرتوی کیان از ۲۱ ام مهرماه لغایت دوم آذرماه در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه است. به همین جهت گفتگویی با پوریا عبدی؛ بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر که یکی از بازیگران این کمدی خرس است، ترتیب دادیم.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی گروه ، بازیگر نمایش خرس گفتگوی خود را اینگونه آغاز کرد که؛ من تا به حال به طرف کمدی نرفته بودم، چه به عنوان کارگردان چه به عنوان بازیگر و این اولین تجربه نمایش کمدی من است. از این جهت چالش بزرگی برای من بود. شاید جالب باشد بگویم؛ حتی در تمرین دوم از کارگردان خواستم کسی را به جای من بیاورد، چون حس می‌کردم از پس این چالش برنمی‌آیم. ولی ناجی و پرتوی، کارگردانان نمایش خرس از من خواستند تا تلاشم را بیشتر کنم و خودم را به آنها بسپارم. اکنون بسیار خوشحالم که این فرصت در اختیار من گذاشته شده تا خودم را در ژانر کمدی محک بزنم و امیدوارم مخاطبان نمایش از نتیجۀ تلاشهای من راضی باشند.

پوریا عبدی در ادامه افزود؛ سخت ترین کار در فعالیت حرفه‌ای، همکاری با آدمهای کارنابلد است. اما خوشبختانه بازیگران و عوامل نمایش خرس اکثرا حرفه‌ای و تحصیل کرده در رشته نمایش هستند. وقتی همه کار خود را بلد باشند، روال کار با سرعت و کیفیت بیشتری پیش می‌رود و همین اتفاق فرایند تمرین و اجرا را لذت بخش می‌کند. در واقع می‌توان به همه عوامل اجرا اطمینان کرد و با اعتماد به نفس بیشتری بازی کرد.

این مدرس هنرهای نمایشی ادامه داد؛ سه سال است که هیچ نمایشی روی صحنه ندارم و پس از سه سال با نمایش خرس به صحنه تئاتر بازگشته‌ام. در این سه سال نمایش‌هایی را در سمت کارگردان تمرین، ساخته و پرداخته کردم ولی هرکدام به دلایلی غیر فنی از اجرا باز ماند. اما امسال دست پر به تئاتر بازمی‌گردم و چند نمایش روی صحنه خواهم داشت.

عبدی، توضیح پیرامون نمایش‌های دیگر را به زمان اجرای خودشان موکول کرد و ابراز داشت؛ نقش من در نمایش خرس کاراکتر لوکا هست. کسانی که این نمایشنامه را خوانده باشند می‌دانند که لوکا در خرس چوف بسیار کمرنگ است اما احسان ناجی در دراماتورژی خود این نقش را بسیار کلیدی و تاثیرگذار طراحی نموده است. در این نمایش لوکا نقش یک کاتالیزور دراماتیک را ایفا می‌کند و کنشهای دراماتیک را از پس یکدیگر تبدیل به واکنش و کنش دراماتیک جدیدی می‌کند.

نمایش خرس از ۲۱ام مهرماه اجراهای خود را آغاز نموده و تا ۲ام آذرماه ۱۳۹۷ در فرهنگسرای نیاوران واقع در خیابان پاسداران، بعد از سه راه اقدسیه، روبروی پارک نیاوران، روی صحنه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *