«منو نمی‌بره» زهرا صبری در جشنواره نمایش عروسکی


نمایش «منو نمی‌بره» کاری از زهرا صبری با تلفیق بازی و عروسک به صحنه می‌رود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از ستاد خبری هفدهمین جشنواره بین‎المللی نمایش عروسکی تهران مبارک، پیرزنی که خوابش نمی‌برد نذر و نیاز می‌کند بخوابد. در خواب دایی پیرش به او می‌گوید تو قوز داری به همین دلیل خوابت نمی‌برد. پیرزن تا طلوع صبح وقت دارد قوز را خالی کند.

صبری درباره محتوای این نمایش، توضیح داد: وقتی آدم‌ها به دنیا می‌آیند قوز ندارند اما وقتی از دنیا می‌روند خیلی از آن‌ها قوز دارند. در این نمایش نگاهی دارم به قوزهایی که دیده نمی‌شوند و به بار می‌کشیم. قوزهایی که از بچگی به دلیل حسرت‌، دروغ‌، حسادت‌‌، حرص‌های نابه‌جا و… انباشته شده‌اند و متوجه آن نبودیم.

نمایش «منو نمی‌بره» متکی بر فضاسازی و مبتنی بر ارائه تصویر است و با تلفیق بازی و عروسک اجرا می‌شود.

مریم معینی، سعید ابک، فهیمه باروتچی، خاطره عیسوند و نازنین نادرپور بازیگر و عروسک‌گردان نمایش هستند. سعید زین‌العابدینی دستیار کارگردان، بهرنگ عباسپور آهنگ‌ساز و مونا کیانی‌فر طراح لباس نمایشند. زهرا صبری و منیر مولوی‌زاده طراحی عروسک را به عهده داشتند.

از دیگر عوامل نمایش «منو نمی‌بره» می‌توان به ساخت عروسک منیر مولوی‌زاده، رضا حیدری طراح نور، منشی و مدیرصحنه زهرا قزلباش، مشاورکارگردان سینا ییلاق‌بیگی، طراح گریم ماریا حاجیها وعکس اختر تاجیک اشاره کرد.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک با دبیری مرضیه برومند یکم تا هفتم شهریور ماه برگزار می‌شود.

شادپیمایی این دوره از جشنواره روز چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه همزمان با عید قربان از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در بوستان آب و آتش برگزار می‌شود و همه افراد و خانواده‌ها از طیف‌های مختلف برای حضور در این جشن شادی دعوت شده‌اند، تنها شرط حضور در این جشن، همراه داشتن عروسک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *