منیژه محامدی : «سقوط در کوه مرگان» موضوعات جهان شمول دارد / بازخورد مخاطبان ما را به هدف پیش روی خود رساند


کارگردان نمایش «سقوط در کوه مرگان» با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از این اثر نمایشی از تجربه کارگردانی اثری گفت که تلاش می کند دغدغه های واقعی جامعه امروزی را به درستی پیش روی مخاطب قرار گیرد.

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر، منیژه محامدی کارگردان نمایش «سقوط در کوه مرگان» که این روزها در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است با اشاره به واکنش تماشاگران پس از تماشای این نمایش گفت: خوشبختانه طی روزهایی که نمایش «سقوط در کوه مرگان» در تالار قشقایی روی صحنه رفته، اغلب با واکنش مثبت  مخاطبان رو به رو بودیم که کار را خیلی دوست داشتند.

وی افزود: گروه اجرایی تمام تلاش خود را انجام داده تا برای به صحنه بردن نمایش اثری را به مخاطب ارائه دهد که هم در حوزه کارگردانی و هم در حوزه بازیگری و طراحی حرف های تازه ای برای گفتن داشته باشد. شرایطی که در مجموع بازخوردهای گرفته شده از سوی مخاطبان تا حد زیادی ما را به هدفی که پیش روی خود قرار داده بودیم رسانده است. کما اینکه اغلب منتقدانی که تا امروز به تماشای نمایش نشسته اند با اثر ارتباط خوبی برقرار کردند.

این کارگردان و مدرس تئاتر در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: بر این باورم آنچه در نمایشنامه «سقوط در کوه مورگان» آرتور میلر برای مخاطبان ارائه شده، موضوعاتی جهان شمول است که هر کارگردانی می تواند برداشت های متفاوت و پر جاذبه ای را داشته و آن را پیش روی تماشاگران قرار دهد. من حتما به جوانان پیشنهاد می کنم که نمایش هایی که کارگردانان پیشکسوت تئاتر ایران روی صحنه می برند را ببیند. شاید در برخی موارد هم مورد پسندشان نباشد اما قطعا می تواند برای آنهایی که مایل به حضور در عرصه کارگردانی و بازیگری تئاتر هستند، دربرگیرنده تجربه های ارزشمندی باشد که سعی شده با مخاطبان امروزی هم ارتباط برقرار کند. شرایطی که در اجرای عمومی این نمایش تاکنون برای ما فراهم شده و می تواند حائز اهمیت باشد.

محامدی گفت: بسیاری از این هنرمندانی که امروز در عرصه تئاتر با تلاش و جدیت فعالیت می کنند زمانی در دانشگاه شاگردان ما بودند و من خوب به خاطر دارم که همان دورانی که در دانشگاه بودند من به آنها تاکید می کردم که از تجربه استادان و هنرمندانی که سالهای زیادتری از آنها روی صحنه تئاتر بودند، استفاده کرده و در نمایش های خود از آن بهره ببرند.

وی خاطر نشان کرد:  به هر حال نمایشنامه «سقوط در کوه مرگان» برای به صحنه بردن اثری دشوار بود که فلاش بک های متعدد در خط داستان شرایط کارگردانی و بازی بازیگر روی صحنه را بسیار دشوار می کرد اما بسیار خوشحالم که با استفاده از تجربیاتی که در عرص به دست آوردم توانستم اثری را روی صحنه ببرم که بازی خوب بازیگران در کنار طراحی مناسب فضای قابل قبولی را برای مخاطب فراهم کند.

«سقوط در کوه مورگان» عنوان نمایشی به نویسندگی آرتور میلر درام نویس برجسته ی قرن بیستم و کارگردانی منیژه محامدی است. این اثر یکی از نمایشنامه های متاخر میلر است که در سال ۱۹۹۱ نوشته شده و تصویرگر بحران های یک خانواده ی آمریکایی است . در این اجرا که تا هفتم بهمن ماه ساعت ۱۹:۳۰ با مدت زمان ۹۰ دقیقه و قیمت ۳۵ هزار تومان روی صحنه است، محمد نادری، آیلار نوشهری، مهوش افشارپناه، نسترن پیکانو، فرناز رهنما، محمد اسکندری، نسترن باقرزاده به عنوان بازیگر حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *