در گفت و گو با تئاتر فستیوال :

مهدی جواهری : اکبر رادی یکی از پایه های استوار ادبیات دراماتیک ایران است .


مهدی جواهری که پیش از این در نماش های ” دایی وانیا ” ، ” ارباب پونتیلا و نوکرش ماتی ” ، ” شاعر ” و … به ایفای نقش پرداخته بود ، این روزها با نمایش ” ملودی شهر بارانی ” به کارگردانی میکائیل شهرستانی به روی صحنه می رود . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با مهدی جواهری داشته است که می توانید آن را در ادامه بخوانید .

تئاتر فستیوال

مهدی جواهری در ابتدا در مورد پرسوناژی که در نمایش ” ملودی شهر بارانی ” ایفای آن را بر عهده دارد ، گفت : بهمن پسر بزرگ یک خانواده ی خان زاده در رشت می باشد، که احساس می کند بعد از فوت پدر، جانشین او و قیم خانواده است. بر سر میراث خانواده نشسته و تعیین تکلیف برای همه می کند. و حتی می خواهد بخشودگی های پدر را هم پس بگیرد، و برای رسیدن به اهداف شوم خود، ماترک پدر را مستمسک قرار می دهد.
وی در ادامه در مورد چگونگی نزدیک شدن به شخصیت بهمن به خبرنگار تئاتر فستیوال گفت : رسیدن به شخصیت بهمن کار دشواری نیست، چون شخصیتی است که در همه اعصار وجود دارد و کمابیش ما این گونه اشخاص را دیده و شنیده ایم. ولی اجرا و انسجام دراماتیک این شخصیت در طول نمایش بسیار کار مشکلی است. تمرینات بنده بیشتر روی نوع لحن و اقتدار شخصیت بود که مدت زیادی از تمرین های گروهی و انفرادی من را شامل شد.
جواهری همچنین در مورد مدت زمان تمرینات مربوط به این نمایش افزود : حدود هشت ماه تمرین های این کار طول کشید . اما به جرات می توان گفت که کار حدود یک ماه قبل از عید آماده بود ولی سالن ، بعد از سال به ما وقت داده بود .
بازیگر پرسوناژ بهمن در مورد همکاری با میکائیل شهرستانی گفت : این چهارمین تجربه اجرای عموم بنده با آقای شهرستانی است، مثل همیشه ایشان دقیق ، منظم ، سختگیر ، بلند پرواز و اغنا نشدنی است.
مهدی جواهری در پایان در مورد اکبر رادی و آشنایی با آثار وی گفت : آقای رادی یکی از پایه های استوار ادبیات دراماتیک ایران هست ، و نمی شود کسی تئاتر کار کند و از قبل با رادی و آثارش آشنا نباشد . کار های آقای رادی یکی از یکی زیبا تر هستند ولی من بجز ” ملودی شهر بارانی ” ، به ” آهسته با گل سرخ ” و ” آهنگ های شکلاتی ” هم ارادت ویژه ای دارم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *