هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی

نسیم یاقوتی : امیدوارم جشنواره نمایش های آیینی و سنتی مورد حمایت قرار بگیرد .


نمایش “صندوق ما ، راز داره” به نویسندگی مهدی صفاری نژاد و کارگردانی نسیم یاقوتی از جمله نمایش هایی است که در هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در تالار کوچک محراب به روی صحنه رفت . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با کارگردان این اثر نمایشی داشته است که ماحصل آن را می توانید در ادامه بخوانید .

تئاتر فستیوال

نسیم یاقوتی در ابتدا در توضیح سابقه ی فعالیت خود در حوزه ی تئاتر گفت : کارشناسی ارشد تئاتر هستم و فعالیتم را از سال ۷۶ به صورت تجربی و از سال ۸۰ به صورت حرفه ای و آکادمیک شروع کردم و سال ۸۸ برای اولین بار در جشنواره آیینی و سنتی حضور پیدا کردم .

وی در مورد حضور در هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی گفت : قصد داشتم مثل هرسال در بخش عروسکی و خیمه شب بازی شرکت کنم ولی زمانی که با آقای صفاری نژاد صحبت کردم ، ایشان متن “صندوق ما ، راز داره” را پیشنهاد کردند . متن را مطالعه کردم و بسیار پسندیدم . البته در این دوره از جشنواره علاوه بر کارگردانی ، در کارهای مختلف به عنوان عروسک ساز نیز حضور داشته ام .

کارگردان نمایش “صندوق ما ، راز داره” در مورد اجرای این نمایش در جشنواره و استقبال تماشاچیان به خبرنگار تئاتر فستیوال گفت : بهرحال اجرای جشنواره بخاطر شتابزدگی اش قابل قیاس با اجرای عمومی نیست ، اما بهرحال شیرینی های خودش را دارد . در اجرای دوم استقبال بسیار عالی بود و سالن کاملا پر شده بود .

وی در ادامه در مورد اجرای عموم این نمایش نیز گفت : قطعا تصمیم به اجرای عموم داریم ، صحبت هایی شده اما هنوز هیچ سالنی قطعی نشده است .

نسیم یاقوتی در پایان در مورد جشنواره نمایش های آیینی و سنتی گفت : بنظرم جشنواره نمایش های آیینی و سنتی بزرگترین رویداد دو سالانه تئاتر در زمینه نمایش های ایرانی است و امیدوارم همچنان مورد حمایت قرار بگیرد . با آنکه سال ها است در زمینه تئاتر کار می کنم ، اما باور دارم که هنوز در آغاز راهم و هنوز باید بیاموزم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *