حسین محب اهری : نمایش “بوقلمون” تماشاگر را به فکر کردن وادار می کند


نمایش “بوقلمون” به نویسندگی و کارگردانی خیرالله تقیانی پور که در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می رود در یکی از اجراهای خود میزبان حسین محب اهری کارگردان و بازیگر با سابقه ی تئاتر بود . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال نظر وی را راجع به این نمایش جویا شد که می توانید در ادامه بخوانید .

تئاتر فستیوال

حسین محب اهری با بیان اینکه مدت هاست کارهای آقای تقیانی پور را دنبال می کند ، به خبرنگار تئاتر فستیوال گفت : بسیارخوشحالم که کسی تکلیفش را در تئاتر می داند . خیرالله تقیانی پور استعداد کافی برای این کار را دارد ، پیگیری و تلاش هم می کند و اجراهای جذاب و زیبایی را در جهتی که دوست دارد برای تماشاگر به نمایش می گذارد . تعداد کارگردان هایی که به این اندازه با تکلیف روشن در مملکت کار کنند و بدانند که چکار می کنند ، انگشت شمارند  . از این بابت خیلی خوشحالم و همیشه از کارهای آقای تقیانی پور لذت برده ام .

وی با تاکید بر اینکه نمایش “بوقلمون” نمایشی است که تماشاگر را بسیار درگیر می کند ، توضیح داد : شاید نسبت به سایر نمایش ها ، نمایش “بوقلمون” با توجه به هدفی که دنبال می کند ، به صورت مستقیم تری مخاطب را درگیر کند و این درگیری مستقیم نسبت به کارهای قبلی تقیانی پور که مخاطب را خیلی درگیر نمی کردند ، به نظر من شاید نوعی ایراد محسوب شود .

این کارگردان تئاتر در ادامه افزود : شاید یک تجربه تازه است ولی به هر حال نمایش لذت بخشی است و تماشاگر را به فکر کردن وادار می کند . به اینکه آدم ها را به نوعی دیگر نگاه کند . باعث می شود ذهن او نسبت به شخصیت های مختلفی که در جامعه می بیند ، کنکاش کند که در این زمینه نمایش بسیار موفقی است .

حسین محب اهری همچنین در مورد بازی های بازیگران گفت : بازیگرهای این نمایش همگی بازیگرهایی خوب و قوی هستند و کارگردان هم می داند که از قدرت و قوت بازیگران در چه جهتی استفاده کند ، در نتیجه هماهنگی خوبی میان بازیگران و کارگردانی وجود دارد .

او در پایان در مورد موسیقی نمایش “بوقلمون” گفت : باید به این نکته اشاره کنم که یکی از امتیازهای نمایش های آقای تقیانی پور نگاهی است که به موسیقی و تصنیف های قدیمی دارد و به دلیل هماهنگی آن با فضای نمایش ، برای تماشاگر لذت بخش می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *