خوانش دو نمایشنامه از جبار باغچه بان در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان


نمایشنامه های” مجادله دو‌پری” و “پیر و‌ترب” از نوشته های جبار باغچه بان در بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان خوانش می شوند.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، احسان مجیدی با اعلام این خبر به ستاد خبری بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ، گفت : نمایشنامه مجادله دو‌پری سال ۱۳۰۷ توسط جبار باغچه بان نوشته شده و ‌نمایشنامه خوانی آن در ایام جشنواره روز ۲۴ آذر همزمان با بزرگداشت جبار باغچه بان خوانش می شود و روز ۲۶ آذر نیز نمایشنامه پیر و‌ترب در جشن انجمن تئاتر کودک و نوجوان ( توکا) خوانده می شود.

وی افزود: در خوانش این نمایشنامه ها سعی کردیم که از افراد با تجربه حوزه کودک و نوجوان در همدان و تهران استفاده کنیم.

مجیدی درباره نگاهش نسبت به جشنواره تصریح کرد: این پنجمین یا ششمین باری است که در جشنواره شرکت می کنم و امسال در بخش نمایشنامه خوانی حضور دارم.

این جشنواره یکی از بهترین جشنواره های ایران است و رویداد پررونق و پراهمیتی است و دبیر جشنواره هم اهداف مناسبی برای این رویداد دارد.

مجیدی عنوان کرد: امسال صدمین سالروز تولید تئاتر کودک و نوجوان است و امیدوارم این روند خوب ادامه پیدا کند، طوریکه جشن دویست سالگی و … آن هم برگزار شود.

این کارگردان در پایان درباره فعالیت های جدیدش خاطر نشان کرد: امسال در جشنواره تئاتر شهر نمایش رویای ماه را داشتم که به عنوان کار برگزیده جشنواره در بخش کودک و نوجوان انتخاب شد و اوایل سال آینده در تالار هنر روی صحنه می رود.

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری شهرام کرمی ۲۲ تا ۲۷ آذر ماه در همدان برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *