آغاز نمایشنامه خوانی بنیاد استادمحمد با حضور اکبر زنجانپور


دومین دوره از نمایشنامه خوانی بنیاد استاد محمد همزمان با سومین سالگرد درگذشت این هنرمند ، پژوهشگر، نویسنده، کارگردان و بازیگر پیشگام تئاتر کشورمان روز گذشته در مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، روز گذشته پنجم مرداد ماه همزمان با سومین سالگرد درگذشت زنده یاد محمود استاد محمد نویسنده معاصر کشورمان ، دومین دوره از نمایشنامه خوانی بنیاد استاد محمد با خوانش “آخرین بازی” به کارگردانی میکائیل شهرستانی در پلاتو اجرای مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.

پس از خوانش این نمایشنامه ، میکاییل شهرستانی بازیگر و کارگردان این جلسه نمایشنامه خوانی ضمن تشکر از هنرمندان و مخاظبانی که برای این اجرا حضور یافتند گفت: “برگزاری چنین یادواره هایی من را به شدت متاثر می کند بنابراین من را ببخشید اگر با چشمانی اشک آلود با شما صحبت می کنم زیرا محمود استاد محمد از جمله هنرمندان این سرزمین بود که همواره به جهت عشقی که به این هنرمند داشتم کارهای او را دنبال می کردم. من خوب به یاد دارم که وقتی در دوران دانشگاه همراه با برخی از دوستان از جمله محمد رحمانیان فعالیت هایی در تئاتر داشتیم نمایشنامه های محمود استاد محمد را پیگیری کرده و آنها را می خواندیم. “

تئاتر فستیوال

شهرستانی در ادامه با اشاره به خوانش این نمایشنامه در رادیو گفت : “شاید باور نکنید ولی گاهی برخی از کارهای محمود استاد محمد تکان دهنده است که وقتی آنها را اجرا می کنم منقلب می شوم. نمایشنامه « آخرین بازی» نیز یکی از همین نمایشنامه هاست که استاد اکبرزنجانپور سال ها پیش به عنوان بازیگر در آن حضور داشت و من واقعا لیاقت ندارم امشب در حضور این هنرمند درباره آن صحبتی داشته باشم.”

این بازیگر صاحب نام تئاتر بیان کرد: “محمود استاد محمد از کوچه و خیابان تئاتر را فهمید و به همین جهت بود که تئاتر او یک تئاترتاثیر گذار شد. او تئاتر را ساده نگاه کرد و ساده هم به تماشاگر معرفی بود. نمایشنامه های این هنرمند بزرگ واقعا ارتباطات انسانی و ارزش های یک محیط اجتماعی را به مخاطب نشان می داد، او پیچیده ترین مفاهیم را در ساده ترین جملات می گفت و امشب برای من باعث بسی افتخار است که نمایشنامه ای از محمود استاد محمد را در چارچوب خوانش مجموعه آثار این هنرمند در کنار دختر بزرگوارش ، هنرمندان و شما بزرگواران روخوانی می کنم.”

اکبرزنجانپور بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر کشورمان نیز بعد از پایان خوانش نمایشنامه «آخرین بازی» تصریح کرد: “من و رضا بابک این متن را دسال ۷۸ به کارگردانی محمود استاد محمد اجرا کردیم که برای هر دوی ما تجربه لذت بخشی بود. البته آشنایی من با محمود به سال ۴۹ زمانی که نمایشی از محمود دولت آبادی را تمرین می کردیم، باز می گردد. او بازیگر مقابل من بود که همین اتفاق باعث آغاز دوستی بنده با او شد.”

تئاتر فستیوال

در ادامه این برنامه جواد عاطفه عضو هیات مدیره بنیاد استاد محمد در این برنامه گفت: “امروز مصادف با سومین سالگرد درگذشت زنده یاد محمود استاد محمد است که به اعتقاد من انرژی اش همیشه همراه ما خواهد بود. او از دیدگاه من در نوع خود یک قلندر بود که نسل من از آثار و توانایی هایش در عرصه تئاتر خیلی یادگرفتیم و این یادگیری نیز همراه ما خواهد بود.”

وی افزود: “از طرف خودم و اعضای هیات مدیره بنیاد استاد محمد مراتب قدردانی و سپاس خود را به جهت حضور بزرگوارانی چون استاد زنجانپور در این برنامه تشکر می کنم و امیدوارم طی روزهای آتی بتوانیم میزبان شایسته ای برای مخاطبان فهیم تئاتر باشیم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *