نگاهی به نمایش های بخش محیطی جشنواره تئاتر فجر

اخلال در حریم شخصی موضوعی برای یک نمایش


نمایش «حریم شخصی» با موضوع اخلال در حریم شخصی رهگذران توسط جارزن‌ های خیابانی در بخش شورایی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌شود.
تئاتر فستیوال
به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نمایش «حریم شخصی» به نویسندگی و کارگردانی سید جمال میر جعفری و به عنوان کاری از گروه «شورایی میر» در بخش شورایی جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شود.
بازیگران این نمایش مجید امینی، محمد نادر پور، تبسم مزینانی،اندیشه جعفری و محمد شاه محمدی هستند.
سید جمال میر جعفری کارگردان نمایش «حریم شخصی» درباه اجرای تئاتر شورایی گفت: اجراهای شورایی کاری دوسویه است و تماشاگران نیز در اینگونه نمایش‌ها مشارکت دارند و بازیگران به کمک تماشاگران نمایش را اجرا می‌کنند.
وی افزود: از آنجا که نمایش‌های خیابانی و محیطی به مشکلات و معضلات اجتماعی قابل لمس افراد در اجتماع می‌پردازند، یکی از دغدغه‌های ذهنی من نیز این مساله بود و در نمایش «حریم شخصی» به این مقوله پرداختیم.
این کارگردان درباره شیوه اجرایی خود توضیح داد: نمایش ما درمورد جارزن‌های ترمینال و راننده‌هایی است که در سطح شهر گاهی برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند و بدون اینکه شخصی احتیاج به ماشین داشته باشد ،پشت هم با پرسش‌های مکرر وارد حریم خصوصی شهروندان می‌شوند.
میرجعفری افزود: دوست داشتم اجرای این نمایش در یکی از ترمینال‌های در سطح شهر صورت گیرد که متاسفانه این امر محقق نشد و در جایی دیگر اجرا می‌کنیم.
کارگردان نمایش «حریم شخصی» اضافه کرد:کسانی که در تئاتر شورایی کار می‌کنند و به نوعی با این مساله درگیر هستند، به هیچ عنوان دغدغه شرکت در جشنواره‌ها را ندارند اما امیدوارم سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر به خوبی برگزار شود و اجراها در بخش تئاتر خیابانی ،محیطی و شورایی اجراها با مشارکت خوب تماشاگران انجام شود.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی طی روزهای ۱ الی ۱۲ بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *