نمایش ” زال و سیمرغ ” رسول نجفیان به صحنه باز می گردد


رسول نجفیان از اجرای عمومی نمایش «زال و سیمرغ» در اواخر اردیبهشت ماه ۹۴ در فرهنگسرای بهاران خبر داد.

رسول نجفیان زال و سیمرغ

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از مهر ، رسول نجفیان درباره اجرای نمایش «زال و سیمرغ» در سال جدید به خبرنگار مهر گفت: نمایش «زال و سیمرغ» را با جوانان ساکن جنوب شهر در قالب جشنواره تئاتر عروسکی در فرهنگسرای بهاران واقع در منطقه یافت آباد به صحنه بردم که خوشبختانه با استقبال نیز روبرو شد. متاسفانه این نمایش در جشنواره تئاتر فجر به این دلیل که به ما گفتند دیر برای حضور در بخش مرور اعلام آمادگی کردیم، به صحنه نرفت.

وی افزود: قرار است نمایش «زال و سیمرغ» اواخر اردیبهشت ماه در همان فرهنگسرای بهاران به صحنه برود. البته نمایش نسبت به جشنواره عروسکی تغییرات زیادی خواهد کرد به این ترتیب که در اجرای عمومی برخلاف جشنواره که خود من به جای بازیگران می خواندم خود بازیگران نقش هایشان را روی صحنه می خوانند. این اثر نمایشی با ساختار شمایل‌گردانی، همخوانی، همسرایی و عروسک‌های ماسکه به صحنه می رود.

نجفیان ابراز کرد: در اجرای جشنواره من به عنوان روایتگر و نقال پشت سر بازیگران اصلی به ایفای نقش می پرداختم اما در اجرای عمومی قرار است خود بازیگران این مسئولیت را بر عهده داشته باشند. همچنین این نمایش اثری موزیکال است که به صورت نثر و استفاده از ابیات شاهنامه اجرا می شود.

بازیگر سریال «شاهگوش» در پایان صحبت هایش بیان کرد: بازیگران این نمایش طی یک فراخوان از میان ۱۰۰ نوچوان و جوان جنوب شهری که پیش از این تجربه حضور در یک نمایش را نداشتند، انتخاب شده اند و برای آماده شدن برای این اجرا تمرینات مختلف و سخت بدن و بیان را از سر گذرانده اند. بنابراین خوشحالم که این نماش فرصت اجرای عمومی پیدا کرد و محدود به اجرای جشنواره تئاتر عروسکی نشد.

نمایش «زال و رستم» با طراحی، نویسندگی و کارگردانی رسول نجفیان که برگرفته از شاهنامه فردوسی است در جشنواره تاتر عروسکی به صحنه رفته بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *