نمایش “همیلتون”بیشترین نامزدی جایزه “تونی” را کسب کرد


اسامی نامزدهای مرحله نهایی هفتادمین دوره جوایز «تونی» که معتبرترین جایزه نمایش جهان است، شب گذشته اعلام شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از ورایتی، در میان نامزدهای جایزه «تونی» نمایش موزیکال «همیلتون» موفق شد با کسب ۱۶ نامزدی، نام خود را به عنوان موفق‌ترین نمایش سال مطرح کند.

این نمایش که روایت داستان مهاجرت و تولد نسل نخست آمریکایی‌ها و الکساندر همیلتون از بنیان‌گذاران ایالات متحده را روایت می‌کند، ماه پیش موفق به کسب جایزه درام پولیتزر نیز شد. کسب چنین موفقیتی برای نخستین بار صورت می‌گیرد و رکورددار نامزدی «تونی» پیش از این نمایش «بیلی الیوت» در سال ۲۰۰۹ و «تولید‌کنندگان» در سال ۲۰۰۱ بود که هر یک ۱۵ نامزدی کسب کرده بودند.

این در حالی است که شماری از بازیگران مطرح هالیوود مانند آل پاچینو، بروس ویلیس، کایرا نایتلی و سیرشا رونان که در نمایش‌های امسال حضور داشتند، نتوانستند نامزدی جوایز «تونی» را کسب کنند.

در بخش بهترین تئاتر موزیکال «ستاره درخشان»، «پیشخدمت»، «مدرسه راک»، «بی‌قراری مداوم» دیگر نامزدهای این جایزه هستند.

در بخش بهترین نمایش درام «در سایه»، »پدر»، »انسان‌ها» و «شاه چارلز سوم» نامزد شده‌اند.

در بخش بهترین نمایش بازسازی‌شده «آزمون سخت»، «چشم‌اندازی از پل»، »پرنده سیاه»، »سفر طولانی روز به شب»،»پارازیت‌ها خاموش» نامزد شده‌اند.

نامزدی بهترین اثر موزیکال بازسازی شده نمایش های «رنگ بنفش»، »ویلن‌زن روی بام»، «مرا دوست دارد»، »بیداری بهار» شده اند.

گابریل بایرن برای بازی در «سفر طولانی روز به شب»، جف دنیلز برای «پرنده سیاه»، فرانک لانگلا برای «پدر»، تیم پیگوت اسمیت برای «شاه چارلز سوم» و مارک استرانگ برای «چشم‌اندازی از پل» نامزدهای کسب جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شدند.

برای بهترین بازیگر نقش اول زن نیز جسیکا لانژ برای «سفر طولانی روز به شب»، لاری متکلف برای «بی‌نوایی»، لوپیتا نیونگ‌او برای «در سایه»، سوفی اوکوندو برای «آزمون سخت» و میشل ویلیامز برای «پرنده سیاه» نامزد شده‌اند.

در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد آثار موزیکال، الکس برایتمن برای «مدرسه راک»، دنی برنشتاین برای «ویلن‌زن روی بام»، زاخاری لوی برای «مرا دوست دارد»، لین مانوئل میراندا برای «همیلتون» و لزلی اودوم باری «همیلتون» نامزد هستند.

نامزدی بهترین بازیگر نقش اول زن آثار موزیکال نیز به لارا بناتی برای «مرا دوست دارد»، کارمن کیوزاک برای «ستاره درخشان»، سینتیا اریوو برای «رنگ بنفش»، جسی مولر برای «پیشخدمت» و فیلیپیا سو برای «همیلتون» رسیده است.

در بخش بهترین کارگردانی، روپرت گولد برای «شاه چارلز سوم»، جاناتان کنت برای «سفر طولانی روز به شب»، جوی مانتلو برای «انسان‌ها»، لیزل تامی برای «در سایه» و ایوو ون‌هو برای «چشم‌اندازی از پل» نامزد شده‌اند.

در بخش بهترین کارگردانی نمایش موزیکال مایکل آردن برای «بیداری بهار»، جان دویل برای «رنگ بنفش»، اسکات الیس برای «مرا دوست دارد»، توماس کایل برای «همیلتون» و جورج سی. ولف برای «بی‌قراری مداوم» انتخاب شده‌اند.

برندگان این جوایز ۱۲ ژوئن (۲۴ خرداد) در مراسمی در تئاتر بیکن نیویورک معرفی می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *