«پاداش جنگ» ، تلاش یک خانواده برای زندگی بهتر


نمایش «پاداش جنگ» به کارگردانی کتایون کارایی همزمان با پنجمین جشنواره تئاترشهر به صحنه می‌رود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره تئاترشهر، کتایون کارایی توضیح داد: نمایشنامه «پاداش جنگ» نوشته حسام نامی است و پس از نمایشنامه‌خوانی در فرهنگسرای ابن‌سینا و جلسه نقد با حضور بهرام جلالی‌پور برای اجرای صحنه‌ای جشنواره انتخاب شد.

وی ادامه داد: داستان نمایش «پاداش جنگ» به گونه‌ای پیش می‌رود که از خواسته‌های یک خانواده برای بهتر زندگی کردن تا افکاری که در واقع غیر ممکن به نظر می‌رسند را به سادگی بیان می‌کند. افکاری که می‌تواند در لایه‌های پنهان انسان‌ها جریان داشته باشد ولی هیچ‌گاه به وضوح بیان نشوند. شخصیت-های نمایش در موقعیت کمیک در لحظه به آنچه از ذهنشان می‌گذرد عمل می-کنند.

کارایی افزود: پس از انتخاب متن «پاداش جنگ» مرحله به مرحله از درون‌مایه متن توانستم المان‌هایی را در جریان حرکت‌ها و اعمال بازیگر هماهنگ با دیالوگ‌ها طراحی کنم که بار معنایی و مفهومی دارد. طراحی صحنه، حرکت شخصیت‌ها و افکت‌های صدا تعریف غیر واقعی دارند. روش اجرایی نمایش نیز به‌گونه ای است که در لحظاتی مرز بین اعمال واقعی بازیگر و جریانات غیر واقعی به یکدیگر نزدیک و در کنار یکدیگر پیش می‌روند.

این نمایش خانواده‌ای را به تصویر می‌کشد که در کشاکش خواسته‌ها و ندانم کاری‌های خود و جریاناتی که از بیرون به آن‌ها تحمیل می‌شود مرحله به مرحله در وضعیتی قرار می‌گیرند که دست به کارهایی می‌زنند که اعمالی غیر انسانی هستند. تمام علت‌های بیرونی و درونی هم جهت می‌شوند و داستان را پیش می‌برند.

حمیدرضا مرادی، کتایون کارایی، حمیدرضا میرحسینی و محمد پارسا بازیگران نمایشند.

دایانا صفترزاده دستیارکارگردان، وحید لاری طراح صحنه، ناهید شریک‌زاده طراح لباس، مریم خدادادی گریم، آرمان عطایی مدیرصحنه، میروحید شفیعی‌جود و کتایون کارایی موسیقی و آهنگسازی نمایش را به عهده دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *